برگزاری دومین همایش فرهنگی هنری «مهر ثامن» در آبادان

دومین همایش فرهنگی هنری مهر ثامن به مناسب هفته دفاع مقدس و نکوداشت سالروز شکست حصر آبادان برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱ - 29September 2019

برگزاری دومین همایش فرهنگی هنری «مهر ثامن» در آبادان

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، دومین همایش فرهنگی هنری مهر ثامن به مناسب هفته دفاع مقدس و نکوداشت سالروز شکست حصر آبادان برگزار شد.

حجت‌الاسلام «سیدشهاب‌الدین طباطبایی» مدیرکل حوزه هنری خوزستان در این همایش فرهنگی هنری اظهار داشت: مردم آبادان در کنار رزمندگان با ایستادگی و مقاومت در برابر تهاجم دشمن بعثی اجازه ندادند تا این منطقه راهبردی به تصرف دشمن در آید.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله جمی امام جمعه آبادان افزود: این مجاهد نستوه در زمان حصر آبادان، هشت سال دفاع مقدس و شکست حصر آبادان نقش پررنگی داشت.

طباطبایی امنیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را مدیون جانفشانی شهیدان دانست و گفت: همه مدیون شهدا هستیم و باید دین خود را به شهدا ادا کنیم.

مدیرکل حوزه هنری خوزستان گفت: برنامه‌های مختلفی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و جنگ تحمیلی توسط حوزه هنری خوزستان در طول سال در حوزه ادبیات پایداری، چاپ کتاب های نفیس، اجرای نمایشنامه، برنامه‌های موسیقی و هنر‌های تجمسی تدارک دیده شده است.

در این همایش «تئاتر سفید» به تهیه کنندگی و کارگردانی «عبدالرضا سواعدی» با موضوع نقش پرستاران در شکست حصر آبادان و هشت سال دفاع مقدس با نگاه به خاطرات «سکینه محمدی» به روی صحنه رفت. «سکینه محمدی» از پرستاران آبادانی دوران دفاع مقدس است که در این همایش نیز مورد تجلیل واقع شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار