فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان:

امروز با تکیه بر دانش بومی و جوانان به قدرت بازدارندگی رسیدیم

امیر مراد خوش‌کنار گفت: امروز ما مقتدر و ثابت قدم ایستاده‌ایم و در سایه وحدت و انسجام با تکیه بر دانش بومی و جوانان این مرز و بوم به قدرت بازدارندگی رسیدیم.
کد خبر: ۳۶۴۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷ - 29September 2019

امروز با تکیه بر دانش بومی و جوانان به قدرت بازدارندگی رسیدیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، امیر «مراد خوش‌کنار» فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای سانحه هواپیمایی 330 اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران آمریکای جنایتکار به سه دلیل جنگ را بر ما تحمیل کرد که اولین آنها این بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی منافع آمریکا در منطقه خاورمیانه و در ایران  از دست رفت.

وی دومین عامل تحمیل جنگ بر کشورمان را تسخیر لانه جاسوسی آمریکا دانست و  افزود: استقلال طلبی ملت ایران و نفی سلطه شرق و غرب باعث شد که آمریکای جنایتکار ابتدا جنگ داخلی را تحمیل کرد و به دنبال تجزیه ایران اسلامی بود در غرب و شمال غرب، جنوب و شمال شرق نا آرامی‌هایی به وجود آمد.

امیرخوش‌کنار گفت: قسمتی از نیروهای ارتش دوشادوش برادران سپاه مشغول مبارزه با ضد انقلاب شدند و برای تامین امنیت شهر ها اقدام کردند؛ در آن شرایط آمریکا صدام را تحریک کرد که به ما حمله کند.

 فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان با بیان اینکه  در آن زمانی که به حمله کردند نیروهای ما آمادگی چندانی نداشتند، تصریح کرد:  عراق با پشتیبانی بلوک شرق و غرب، با تجهیزات و 12 لشکر تا دندان مسلح، 45 تیپ مستقل، پنج هزار و 400 دستگاه تانک و انواع و اقسام هواپیماهای شکاری به ما حمله کردند.

 وی خاطر نشان کرد: صدام حسین قبل از آغاز جنگ در جلسه سران کشورهای عرب در قاهره گفت که جنگ ما با ایران یک تفریح نظامی است و فرمانده نیروی هوایی عراق نیز گفته بود نیروی هوایی ایران هیچ مشکلی برای ما ایجاد نمی کند اما در روز دوم جنگ نیروهای هوایی ما اکثر پایگاه‌های عراق را زدند.

 امیر خوش‌کنار اضافه کرد: بعد از اینکه عراق به ایران حمله کرد فکر کرد در هفته اول خوزستان را تصرف می کند و تصورشان این بود  خوزستانی‌ها به استقبال‌شان می روند و گروه‌های معاند از آنها پشتیبانی می‌کنند.و خوزستان  را به عنوان عربستان آزاد اعلام می‌کنند اما با مقاومت نیروهایی دلیر ارتش، سپاه و نیروهای مردمی مواجهه شدند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان در روز ششم صدام قطعنامه 427 را پذیرفت ولی امام خمینی(ره) فرمود تا روزی که یک عراقی در خاک ایران هست نه توسط دولت و نه توسط ملت قطعنامه پذیرفته نخواهد شد و آتش بس را نمی‌پذیریم.

وی ادامه داد:  در سال اول جنگ 164 عملیات  انجام شد و در سال دوم جنگ بعد از اینکه بنی صدر عزل شد و وحدت و انسجام در یگان‌های نظامی و نیروهای مسلح به وجود آمد 16 عملیات موفق به صورت مشترک انجام شد که نتیجه همه آنها پیروزی بود.

امیرخوش کنار با بیان اینکه تسلط کامل براروند رود یکی از اهدافی  بود که عراق  آن را دنبال می کرد گفت: دشمن بعثی به دنبال دسترسی به آبهای شمال خلیج فارس، تجزیه خوزستان و  در کل به دنبال ساقط کردن نظام نو پای جمهوری اسلامی ایران بود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان ادامه داد: به لطف خداوند و در سایه درایت و رهبری پیامبرگونه حضرت امام(ره) و در ادامه نیز فرماندهی کل قوا، مقام معظم رهبری امروز ما مقتدر و ثابت قدم ایستاده ایم و در سایه وحدت و انسجام با تکیه بر دانش بومی و جوانان این مرز و بوم به قدرت بازدارندگی رسیدیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار