محمدی گلپایگانی در مراسم تودیع معارفه بنیاد شهید وامور ایثارگران:

رسیدگی به امور ایثارگران و خانواده شهدا باید در رأس مسائل مسئولان باشد

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: یکی از رسالت های روحانیون، متولیان تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، استادان و نخبگان این است که حلقه مفقوده میان نسل اول و نسل های بعدی را متصل کنند.
کد خبر: ۳۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹ - 24September 2013

رسیدگی به امور ایثارگران و خانواده شهدا باید در رأس مسائل مسئولان باشد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری سخنرانی اش را در این مراسم با قرائت حکم مقام معظم رهبری آغاز کرد و پس از آن با تاکید گفت: رسیدگی به امور ایثارگران و به ویژه امور خانواده شهدا باید در رأس مسائل مهم مسئولان در همه رده ها باشد.

وی با اشاره به اینکه مسئول جدید بنیاد شهید که شاید بیش از 50 سال سابقه دوستی و ارادت به او دارم از هر نظر آماده خدمت در این نهاد مقدس است، اظهار داشت: البته باید به حجت الاسلام شهیدی گفت که زحمات بی دریغ حجت الاسلام رحیمیان همواره باید مد نظر ایشان باشد.

 رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه همه کسانی که در اداره بنیاد شهید و ایثارگران تجربه دارند، عنوان داشت: باید با همدلی و همراهی و بازگذاشتن در اتاق مدیریت ها به روی مراجعان در رفع مشکلات کمک کنند.

 وی گفت: در دیدار اخیر حجت الاسلام شهیدی محلاتی با مقام معظم رهبری رئیس بنیاد شهید خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدند، معظم له دو نکته مهمی را به وی گوشزد کردند که آن را بیان می کنم.

این مقام روحانی ادامه داد: در این دیدار رهبر معظم انقلاب فرمودند: "گنجینه روایات صادقانه از جنگ، جانبازان و خانواده های شهدا هستند که باید برای شما بسیار مهم باشند".

وی اظهار داشت: بر این اساس مطالعه وصیت شهدا و کتاب های با این مضمون که مربوط به شهدا و خانواده معظم شهداست باید جزو کارهای اساسی ما باشد زیرا خاطرات خانواده های شهدا تأثیرات جدی بر جامعه دارد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به سخنان رهبر در این دیدار به اینکه برای اداره آن دستگاه عظیم به یاوران توانمند نیاز داریم، گفت: متأسفانه اکنون فرض بر این است که در هر تغییر مدیریتی همه رده های مدیریتی باید تغییر کند در حالی که راه درست این است که حجت الاسلام شهیدی مدیران را شناسایی کند و عناصر توانمند را نگه دارد.

وی در ادامه با نقل خاطراتی از برخی شهدا به ویژه شهید خلبان بابایی گفت: هنر امام (ره) راحل این بود که با تربیت این جوانان ارزشمند، فرهنگ کشور را عوض کرد؛ حضرت امام (ره) حق بسیار عظیمی بر همه ما دارد زیرا نسل ما و آینده و سرنوشت ما را آزاد کرد.

محمدی گلپایگانی بیداری اسلامی را از ثمرات انقلاب اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: اگر  انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل نبود اکنون در کشورمان از اسلام جز اسم آن باقی نمانده بود.

وی به وضع نامناسب فرهنگی در زمان طاغوت اشاره کرد و با تاکید گفت: یکی از رسالت های روحانیون، متولیان تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش، دانشگاهها، استادان و نخبگان این است که حلقه مفقوده میان نسل اول و نسل های بعدی را متصل کنند.

این مقام عالیقدر روحانی تصریح کرد: همانطور که می دانید در گذشته و در همین تهران چه وضع فرهنگی حاکم بود در آن زمان به تعداد میخانه ها، کتابخانه نبود و در همه عرصه های اجتماعی از خیابان گرفته تا ساحل دریا و مراکز تعلیم و تربیت چه وضعی حاکم بود.

وی ادامه داد: در آن زمان کلید مسئولیت های حساس از نخست وزیر گرفته تا نمایندگان اکثراً یا در دست افراد غیر مسلمان بود یا کسانی که فقط اسماً مسلمان بودند، اما حالا چه؟

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی گفت: اکنون شخص اول کشورمان مجتهد، مرجع تقلید و ذریه پیامبر (ص) است که بسیار ارزش دارد، کجا سراغ دارید که شخص اول مملکت امام جمعه نیز باشد.

وی ضمن قدردانی از رسانه ملی عنوان کرد: کجا سراغ دارید که رسانه ملی اش منادی دین باشد، نقش صدا و سیما را ببینید، گذشته از برخی مطالب نقش صدا و سیما در ترویج دین و آشنا کردن مردم با تعالیم اسلام، قرآن و پیامبر (ص) نقش بسیار عظیمی دارد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در پایان سخنانش با آرزوی توفیق بیشتر برای رئیس جمهور در سفر به نیویورک ابراز امیدواری کرد که همه دولتمردان زیر سایه رهبر معظم انقلاب مسئولیت های عظیم خود را در این دوره حساس ایفا کنند.

وی در ادامه حکم مقام معظم رهبری را به حجت الاسلام شهیدی محلاتی اهدا کرد.

گفتنی است، پیش از این علیرضا زریبافان در دولت دهم عهده دار ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران بود که امروز در این مراسم تودیع و معارفه نیز حضور نداشت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار