حجت‌الاسلام محمدحسنی:

درگیر نبردهای پیچیده «فرهنگی» و «اطلاعاتی» هستیم

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ما فعلاً نبرد نظامی نداریم، ولی درگیر دو نبرد پیچیده فرهنگی و اطلاعاتی هستیم که برای موفقیت در این دو جنگ مهم، باید قواعد و مهارت‌های آن‌ها را بدانیم.
کد خبر: ۳۶۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸ - 30September 2019

دفاع مقدس مانند کتابخانه است که تا کنون بیش از یک جلد از آن‌ها خوانده نشده استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع کارکنان پایور و وظیفه پایگاه هوانیروز کرمانشاه با اشاره به رشادت‌های کارکنان هوانیروز اظهار داشت: دست‌آورد‌های هشت سال دفاع مقدس همانند کتابخانه بزرگی است که تا کنون بیش از یک جلد از آن‌ها خوانده نشده است.

وی ادامه داد: می‌توانیم دستاورد‌های دفاع مقدس را به عنوان افتخارات ملت ایران برجسته کنیم تا نسل جدید بداند پیشینیان و قهرمانان‌شان چه حماسه هایی آفریده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی افزود: یکی از مهمترین دست آورد‌های دفاع مقدس صیانت از یکپارچگی و تمامیت ارضی و مرزی میهن اسلامی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به بهانه‌های شروع جنگ توسط صدام بعثی علیه ایران، گفت: صدام برای جنگ با ایران بهانه‌های مختلفی را تراشیده بود که هیچ‌کدام از آن‌ها حقیقت نداشت و بوسیله آن بهانه‌ها در پی اشغال و انهدام کامل نظام نوپای اسلامی بود. روزنامه رسمی حزب بعث در سال 1360 نوشت که تاکید می‌کنیم جنگ به پایان نمی‌رسد، مگر اینکه رژیم حاکم بر ایران به کلی ریشه‌کن شود؛ زیرا اختلاف‌های اساسی ما بر خلاف ادعای خائنان عرب، مربوط به چند صدکیلومتر زمین نیست، بلکه جنگ ما، جنگ سرنوشت است.

حجت الاسلام محمدحسنی با اشاره به قصد صدام مبنی بر از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: او وقتی وارد میدان شد و با مقاومت سخت مردم و نیرو‌های مسلح مواجه شد، راهبردش را عوض کرد و گفت که پنج ایران کوچک بهتر از یک ایران واحد است. او گفت: که ما از ملت‌های ایران دفاع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه طبق مدارک موجود بیش از 80 کشور جهان به اشکال گوناگون به رژیم بعث عراق در جنگ با ایران کمک کردند، افزود: اگر بخواهیم بدانیم رزمندگان ما چه کار با عظمتی انجام دادند، باید دست‌آورد دفاع مقدس را مقایسه کنیم با سرزمین‌هایی که در 200 سال اخیر قبل از انقلاب و با اندک تشر بیگانگان در اختیار آن‌ها قرار داده شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: هر بار که مملکت‌داران 200 سال ایران قبل از انقلاب با همسایه‌ها به مشکل می‌خوردند، یک گوشه از ایران را از دست می‌دادند تا غائله خاتمه پیدا کند. در این حاتم‌بخشی‌های سرزمینی حدود 3.5 میلیون کیلومتر مربع از خاک کشور از دست رفته است و اکنون به چند 10 کشور مستقل تبدیل شده‌اند.

وی دفاع از آب، خاک و آسمان این کشور را دست‌آورد هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: ملت ایران اجازه ندادند سانتی متری از خاک کشورمان در اشغال بیگانه بماند. نسل جدید باید مانند جان خویش این دست‌آورد‌ها را پاس بدارد.

حجت الاسلام محمدحسنی با اشاره به آمادگی شب‌حمله‌ای رزمندگان در اقصی‌نقاط ایران گفت: یک نظامی برای اینکه غافلگیر نشود، باید همیشه شب‌حمله‌ای فکر کند که به لطف خدا ارتش جمهوری اسلامی ایران چنین است. از این رو دشمن به این جمع‌بندی رسیده است که اگر خطایی کند، حتما پاسخ کوبنده و پشیمان‌کننده‌ای را دریافت خواهد کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه آسمان شهادت و ایثارگری هوانیروز پرستاره است. گفت: هر کدام از شهدای هوانیروز شایسته ساخت فیلم و مستند هستند و هر کدام دنیایی از درس‌ها و حماسه‌ها را به ارمغان آورده‌اند.

وی گفت: برخی کشور‌ها قهرمان ندارند و از نظر اسطوره فقیر هستند به همین دلیل با رمان نویسی به قهرمان‌سازی‌های افسانه‌ای می‌پردازند، اما کارکنان هوانیروز هر یک به نوبه خود قهرمانانی هستند که موجب سربلندی کشور به شمار می‌روند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید براینکه تاکنون به آمریکا و رژیم صهیونیستی ضربات مهلکی وارد کردیم، گفت: رژیم صهیونیستی آخرین نفس‌هایش را می‌کشد و طولی نخواهد کشید که به تاریخ خواهد پیوست.

حجت‌ الاسلام محمدحسنی اضافه کرد: دشمن از ما لطمه‌های شدیدی دیده، حتما در پی توطئه و انتقام است و برای این کار جاسوس‌هایش را به سوی ما روانه می‌کند تا از هرچه داریم و نداریم، کسب اطلاعات کنند.

وی ادامه داد: درست است که ما فعلاً نبرد نظامی نداریم، ولی مشغول دو نبرد پیچیده فرهنگی و اطلاعاتی هستیم. برای موفقیت در این دو جنگ مهم، باید قواعد و مهارت‌های آن‌ها را بدانیم تا در این دو نبرد نیز مثل نبرد نظامی پیروز میدان باشیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: برای موفقیت در نبرد اطلاعاتی، همکاری با حفاظت اطلاعات از مهمترین مؤلفه‌های پیروزی است که این همکاری با هدف حفظ نظام اسلامی بر همگان واجب است و ترک آن حرام است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار