فرمانده دوران دفاع مقدس:

هدف از گرامیداشت دفاع مقدس یادآوری ارزش‌های انقلاب است

سرهنگ «مجتبی واعظی» گفت: هدف از گرامیداشت دفاع مقدس، تبیین معارف و یادآوری کردن ارزش های انقلاب به همگان است.
کد خبر: ۳۶۴۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳ - 30September 2019

هدف از گرامیداشت دفاع مقدس یادآوری ارزش های انقلاب است

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، سرهنگ «مجتبی واعظی» از فرماندهان دوران دفاع مقدس امروز در نشست علمی تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا هدف از گرامیداشت دفاع مقدس را تبیین معارف و یادآوری کردن ارزش‌های انقلاب به همگان دانست و اظهار داشت: دفاع مقدس سه منظر داشت.

وی با بیان اینکه جغرافیای دفاع مقدس اولین منظر است گفت: منظر دوم تاریخ دفاع مقدس این است که بدانیم دشمنی که قصدش تمامیت ارضی کشور بود، چگونه در پشت دروازه خرمشهر اسیر مقاومت شد.

واعظی منظر سوم را اصل تبیین معارف خواند و خاطرنشان کرد: فرآیند جنگ تحمیلی چهار مرحله ای بود.

این فرمانده دفاع مقدس در ادامه افزود: اولین فرآیند تجاوز همه جانبه دشمن و اشغال خاک کشور تا حد توان، مرحله دوم بازپس‌گیری مناطق اشغال شده توسط رزمندگان سرافراز، سومین مرحله عملیات تعقیب و تنبیه دشمن در خاک خودش و فرآیند آخر، صدور قطعنامه 598 بر اساس خواسته‌های ایران اسلامی بود.

سرهنگ واعظی در پایان با نقل خاطراتی از روزهای جنگ تحمیلی نتیجه عملیات شکست حصر آبادان را چنین برشمرد و یادآور شد: آزادسازی 130 کیلومتر از خاک کشور، آزادسازی آبادان از محاصره، آزادسازی دو جاده مهم ارتباطی، انهدام نیرو و تجهیزات دشمن و بازتاب گسترده و غرورآفرین پیروزی این عملیات در مقابل تجهیزات و سلاح‌های متعدد که بیانگر این است که هرکس که به خدا توکل کند، خدا برای او کافی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار