رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس:

قشر روحانی بیشترین تعداد شهید را به نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کرده است

حجت‌الاسلام «محمدحسن دانش» گفت: قشر روحانی به نسبت جمعیت کشور، بیشترین تعداد شهید را به نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.
کد خبر: ۳۶۴۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ - 01October 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، حجت‌الاسلام «محمدحسن دانش» رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در یادواره شهدای روحانی شهرستان بویراحمد شهادت را بالاترین مزد جهاد فی سبیل‌الله دانست و اظهار داشت: شهادت شریف‌ترین مرگ‌ها و ارثی است که از اولیاء به ما رسیده است.

وی با بیان اینکه شهید زیباترین زخم بر پیکر هستی است که می‌درخشد، نور می‌دهد و راه می‌گشاید، افزود: شهادت مشعلی است که خداوند در جان برگزیدگان خود برمی‌افزود تا تاریکی از شانه‌های زندگی بگریزد.

رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: شهید چشمه آتشی است که خرمن ظلم را می‌سوزاند و آب روانی است که بر کویر تشنه عدالت جاری می‌شود.

دانش بیان کرد: هر خاطره‌ای ممکن است روزی فراموش شود اما جوی خون‌آلود خاک، خاطره نیست، حماسه است؛ حماسه‌ای که تا ابد باقی خواهد ماند.

وی واژه شهید را یک عنوان افتخارآمیز دانست و ابراز داشت: امروز تپش قلب‌های ما مدیون فواره‌ رگ‌هایی است که یاد رنگینشان از دیوار کوچه‌ها و خاکریز جبهه محو نخواهد شد.

رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: شهید همیشه زنده است، همچنان که قرآن تصریح کرده که «هرگز گمان مبرید کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند».

دانش با اشاره به آیه 23 سوره احزاب، خاطرنشان کرد: در این آیه خداوند می‌فرماید «در میان مومنان مردانی هستند که بر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند بعضی پیمان خود را تا آخر بودند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند) و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند».

وی مرگ در راه خدا را سبب عزت انسان دانست و با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره‌های شهدا، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باره فرمودند که «برای بزرگداشت شهدا اقدام کنید، این وظیفه ما و شماست، نام شهدای سرافراز را زنده کنیم، آن کسانی که عزیزترین و گران‌قیمت‌ترین سرمایه خود را ایثار کردند».

رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه شهادت مرگ نیست بلکه یک حیات جاوید است، عنوان کرد: شرف بزرگ شهدای در راه حق، زندگی نزد پروردگارشان و ورود به ضیافت الله است و این همانی است که صاحبان نفس مطمئنه وارد می‌شوند.

دانش با بیان اینکه اولین قطره‌ای که از خون شهید به زمین ریخته می‌شود همه گناهانش آمرزیده می‌شود، اضافه کرد: شهادت افتخاری برای مردان بزرگ است و نصیب هر کسی نمی‌شود.

وی به اهداف و پیام‌های قیام سیدالشهدا اشاره کرد و بیان داشت: بیداری مردم، احیاء و حفظ اسلام، افشای باطل و رسوایی و انقراض بنی امیه، احیای مکتب شهادت و ایجاد رعب و وحشت در دل دشمن از مهم‌ترین این اهداف و پیام‌ها بود.

رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس احیای امر به معروف و نهی از منکر، تفکیک مومنان و مسلمان‌نماها، مبارزه با طاغوتیان، پیروزی خون بر شمشیر، نهراسیدن از محاصره سیاسی و اقتصادی، آزادگی و حمایت از حقوق مردم را از دیگر پیام‌های قیام امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت: مصارف خوش‌گذرانی‌های خلفا سبب شد که امام این مسیر را طی کند.

دانش در بخش دیگری از سخنانش با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای روحانی دوران دفاع مقدس و شهدای روحانی مدافع حرم، عنوان کرد: قشر روحانی به نسبت جمعیت کشور، بیشترین تعداد شهید را به نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

وی با بیان اینکه مردم بسیاری از شهدای روحانی را نمی‌شناسند که باید آنها را به مردم معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: ما هر چه داریم از وجود با برکت شهدا است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها