سیدحسن نصرالله:

مقاومت در دل و عقل شهید «هادی» جوانه زده بود

دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی به مراسم بیست و دومین سالگرد شهادت فرزندش گفت: مقاومت در دل و عقل شهید «هادی» جوانه زده بود و همواره پیگیر امور جبهه و آمار شهدا و عملیات‌های نظامی بود.
کد خبر: ۳۶۴۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴ - 01October 2019

مقاومت در دل و عقل شهید «هادی» جوانه زده بودبه گزارش دفاع‌پرس از قم، «سیدحسن نصرالله» در کلیپ تصویری پخش شده در مراسم بزرگداشت فرزند شهیدش «محمدهادی نصرالله» که در قم برگزار شد، اظهار داشت: فرزندم در کودکی آرام و مانند اسمش هادی بود و همیشه با دیگران به مهربانی رفتار می‌کرد و به کسی آسیب نمی‌رساند.

وی با بیان اینکه شهید هادی همیشه حد و مرز رابطه خود با دیگران را مشخص کرده بود، گفت: آرامش، انرژی مثبت و احترام به دیگران از ویژگی‌های بارز این شهید بود و در حالی که می‌توانست زندگی خیلی معمولی داشته باشد، در سن ۱۵ سالگی با تصمیم خودش و با کمال میل و آگاهی به مقاومت پیوست.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه مقاومت در دل و عقل شهید هادی جوانه زده بود و همواره پیگیر امور جبهه و آمار شهدا و عملیات‌های نظامی بود، خاطرنشان کرد: حقیقتاً او به این دنیا دلبستگی نداشت و این موضوع برای من و امثال من درس عبرت است.

وی افزود: پیش از شهادت هادی احساس مادران و پدران شهید را درک می‌کردم، اما پس از شهادت فرزندم، این حس عملی و واقعی‌تر شد و پس از شهادتش در نخستین سخنرانی گفتم که این تصمیم خودش بود تا به همه نشان دهیم که فرزندان و جوانان ما با اراده خودشان به جبهه میروند.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه شهید هادی در اردوگاه‌های آموزشی هویت خود را مخفی می‌کرد، گفت: او هنگامی که رزمنده شده بود، کاملا تابع دستورات فرماندهان مقاومت بود و اصلا خبر نداشتیم که در کدام جبهه و عملیات حضور دارد.

وی به آخرین عملیات شهید هادی و خداحافظی وی پس از نماز صبح که مشخص بود خداحافظی آخر است، اشاره کرد و گفت: شهادت هادی مانند شهادت هر رزمنده‌ای از رزمندگان مقاومت است و این شهید هم به مقاومت ملحق و شهید شد.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه پس از شهادت محمدهادی، نام نظامی او را که ابوحسن بود دانستم، تصریح کرد: اصرار شهید هادی به ادامه راه مقاومت، برای ما نویدبخش و درخشان بود و زمانی که خبر شهادتش را شنیدم، می‌دانستم که با سن و سال کم، اما لیاقت شهادت را دارد.

شهید محمدهادی نصرالله در روز ۲۲ شهریور ۱۳۷۶ مطابق با سپتامبر سال ۱۹۹۷ میلادی، در حمله به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در قله موسوم به «جبل الرفیع» در جنوب لبنان به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار