سردار نوریان در نشست خبری عنوان کرد؛

برگزاری دو رزمایش توسط ناجا در هفته نیروی انتظامی

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: در هفته ناجا رزمایش دریایی در هرمزگان و رزمایش یگان ویژه در تهران و سراسر کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۶۴۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ - 01October 2019

نمایش دستاورد‌های ناجا در هفته نیروی انتظامیبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «احمد نوریان» سخنگوی ناجا صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع برنامه‌های هفته ناجا اظهار داشت: از سال ۷۸ با درخواست نیروی انتظامی روز ۱۳ مهر به عنوان روز ناجا انتخاب و مقرر شد که بخشی از دستاورد‌های نیروی انتظامی در مدت یک هفته به سمع و نظر مردم برسد.

وی ادامه داد: با توجه به پیچیدگی‌هایی که در برنامه‌های ناجا وجود دارد، امکان اطلاع رسانی مأموریت‌های ناجا مقدور نیست؛ به همین دلیل این هفته فرصتی است تا دستاورد‌های ناجا به نمایش گذاشته شود.

سخنگوی ناجا گفت: در این هفته با کمک رسانه‌ها تلاش می‌کنیم که نقش و سهم شهروندان در تولید امنیت، فرهنگ خودکنترلی، ایجاد حس امنیت و  نظارت اجتماعی را به طور معنادار بیان کنیم.

سردار نوریان با بیان اینکه شعار هفته ناجا «پلیس هوشمند، امین مردم» و برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: در این هفته برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هوشمندسازی و روزآمدی پلیس بیان خواهد شد.

برگزاری دو رزمایش ناجا در هفته نیروی انتظامی

وی با اشاره به اینکه در هفته ناجا دو رزمایش توسط ناجا برگزار خواهد شد، افزود: در هفته ناجا رزمایش دریایی توسط دریابانی فرماندهی مرزبانی جنوب کشور در هرمزگان برگزار می‌شود؛ همچنین رزمایش یگان ویژه توسط دلاورمردان «نوپو» در تهران و سراسر کشور برگزار می‌شود.

سردار نوریان با اشاره به روزشمار هفته ناجا گفت: هفته ناجا از روز پنجشنبه آغاز می‌شود که این روز با عنوان «بصیرت، ولایت‌مداری، ایثار» نام‌گذاری شده است. همچنین جمعه با عنوان «خانواده، آرامش و پلیس»، شنبه با عنوان «فضای مجازی پاک و احساس امنیت»، یکشنبه با عنوان «امنیت اقتصادی، رونق تولید»، دوشنبه با عنوان «پیشگیری اجتماعی، توسعه نظم و امنیت عمومی»، سه‌شنبه با عنوان «قانون‌مداری، ارتقاء فرهنگ ترافیک» و چهارشنبه با عنوان «مرزبانی، اقتدار مرزی، امنیت پایدار» نام‌گذاری شده است.

سخنگوی ناجا بیان کرد: در هفته ناجا نشست‌های تخصصی به منظور تبیین نقش دستگاه‌ها در برقراری امنیت برگزار و تفاهم‌‌نامه‌هایی با دستگاه‌های مختلف در راستای تقویت امنیت منعقد خواهد شد؛ همچنین در این هفته، پلیس از برخی دستگاه‌ها در حوزه امنیت مطالبه‌گری خواهد کرد.

وی همچنین  در خصوص هوشمندسازی اظهار داشت: ناجا در دو بُعد ساختاری و کارکردی، سیاست‌های خود را اتخاذ و پیاده‌سازی خواهد کرد که در بُعد ساختاری با رصد هوشمندانه و شناسایی تغییرات محیطی بر اساس برآورد جامعه، سیاست‌ها و واحد‌های متناسب را تشکیل خواهد داد.

سردار نوریان درباره بعد کارکردی هم گفت: با توجه به پیچیدگی جرایم و تغییر روش انجام جرایم از سنتی به مدرن، پلیس سیاست‌های خود را تغییر داده است؛ بر این اساس، پلیس باید از مجرمان جلوتر و نسبت به جرایم اشراف کاملی داشته باشد؛ لذا «هوشمندسازی پلیس» این معنا را دارد که پلیس باید از مجرمان جلوتر باشد.

سخنگوی ناجا عنوان کرد: پلیس با تشکیل تیم‌های اطلاعاتی و داده‌کاوی و همچنین ارتقاء توانمندی‌های و روزآمدی به دنبال این است که عرصه را برای مجرمان، سوءاستفاده‌کنندگان و کسانی که قصد دارند در راستای اهداف خودشان نظام را تضعیف کنند، تنگ کند.

جایگاه مناسب نیروی انتظامی در میان دستگاه‌های کشور

وی با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه مردم پلیس را امانتدار خودشان می‌دانند و پلیس باید این اطمینان را در دل مردم ایجاد کند، افزود: اگر بخواهیم سالیانه مجموعه اموال کشف شده را به ریال حساب کنیم، عدد بالایی خواهد شد و پلیس همواره برای برقراری نظم و انضباط تلاش خواهد کرد.

سردار نوریان ادامه داد: وزارت کشور پیمایشی را انجام داد که پلیس در بین ۱۳ گروه شغلی رتبه دوم را در زمینه وظیفه‌شناسی به خود اختصاص داده است. همچنین پلیس در شاخص رضایت از عملکرد و پاسخگویی، رتبه سوم را بین ۲۳ دستگاه و نهاد دارد و در مجموع، رتبه اعتماد به نیروی انتظامی در بین دستگاه‌های ۲۳ گانه رتبه چهارم است.

سخنگوی ناجا اضافه کرد: بر اساس آخرین نظرسنجی وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی رتبه نخست را در بُعد رضایت‌مندی نهادی کسب کرده است.

وی در خصوص برنامه‌های هفته ناجا گفت: پنجشنبه همزمان با اولین روز از هفته ناجا مراسم تجدید میثاق فرماندهان با آرمان‌های امام (ره) و غبارروبی گلزار شهدا در سراسر کشور برگزار خواهد شد. روز جمعه نیز فرماندهان استان‌ها سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه خواهند بود و فرماندهان با خانواده‌های شهدای ناجا دیدار خواهند کرد.

سردار نوریان ادامه داد: روز شنبه نمایش اقتدار رزمایش توان دریایی دریابانی و فرماندهان مرزبانی در جنوب کشور برگزار خواهد شد. همچنین رزمایش یگان ویژه با حضور دلاورمردان نوپو در سرار کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار