سرهنگ طبائی در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

جزئیات صدور برگ تردد اربعین

رئیس پلیس گذرنامه ناجا گفت: چنانچه فردی متقاضی گذرنامه برای سفر اربعین باشد، برای وی یک برگ تردد صادر می‌شود؛ این برگه به صورت رایگان صادر و به صورت رایگان نیز برای فرد متقاضی ارسال می‌شود.
کد خبر: ۳۶۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴ - 01October 2019

جزییات صدور برگ تردد اربعین/ گذرنامه باید سه یا شش ماه اعتبار داشته باشدبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سرهنگ «سید محمدرضا طبائی» رئیس پلیس گذرنامه ناجا در جمع خبرنگاران درباره صدور گذرنامه موقت زیارتی اظهار داشت: برگ تردد اربعین از روز گذشته برای زائران صادر شده است.

وی ادامه داد: در مراکز پلیس+۱۰ از متقاضی سوال می‌شود که آیا برای زیارت اربعین متقاضی است یا تقاضای سفر به کشور دیگری را دارد.

سرهنگ طبائی اضافه کرد: چنانچه فرد متقاضی سفر به کشور دیگری باشد، برای او گذرنامه صادر و به درب منزلش ارسال می‌شود.

رئیس پلیس گذرنامه ناجا خاطرنشان کرد: چنانچه فرد، متقاضی گذرنامه برای سفر اربعین باشد، برای وی یک برگ تردد صادر می‌شود؛ این برگه به صورت رایگان صادر و به صورت رایگان نیز برای فرد متقاضی ارسال می‌شود.

سرهنگ طبائی خاطرنشان کرد: فردی که متقاضی سفر اربعین است، پول گذرنامه را پرداخت کرده است و گذرنامه بین المللی بعداً برای او ارسال می‌شود.

وی درباره مدت زمان صدور برگ تردد سفر اربعین گفت: حداقل یک هفته زمان لازم است که برگ تردد صادر شود.

رئیس پلیس گذرنامه ناجا درباره ساعت کاری دفاتر گذرنامه گفت: با توجه به افزایش متقاضیان تا زمانی که مردم مراجعه کنند دفاتر گذرنامه باز است؛ همچنین دفاتر پلیس+ ۱۰ نیز تا ساعت ۲۰ خدمات ارائه می‌دهند؛ چنانچه مراجعه‌کننده باشد، باید خدمات درخصوص گذرنامه در این دفاتر ارائه شود.

سرهنگ طبائی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه روادید لغو شده است، حجم بسیار زیادی متقاضی مراجعه کرده‌اند و علت صدور برگ گذرنامه به همین است؛ هم‌اکنون با رسوب جمعیتی زیادی مواجه هستیم که ظرف چند روز آینده رفع می‌شود و صدور گذرنامه به حالت عادی بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: گذرنامه چه سه ماه فرصت و چه شش ماه اعتبار داشته باشد، منعی برای ورود به عراق ندارد و اجازه ورود داده می‌شود. به همه مرز‌ها و فرودگاه‌های عراق اعلام شده است که زائران با برگ تردد اجازه ورود داشته باشند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها