سردار سلیمانی در مجمع فرماندهان سپاه خبر داد؛

ایجاد ۵۰۰ گردان امداد و نجات برای یاری رساندن به هموطنان در بحران‌ها

رییس سازمان بسیج مستضعفین از ایجاد 500 گردان بسیج با گرایش امداد و نجات برای یاری رساندن به هموطنان در بحران‌ها خبر داد و گفت: ظرفیت بی بدیل بسیج می‌تواند در هر عرصه‌ای از تقویت گفتمان مقاومت و نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف به ایفای نقش تعیین کننده بپردازد.
کد خبر: ۳۶۴۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱ - 01October 2019

ایجاد 500 گردان امداد و نجات برای یاری رساندن به هموطنان در بحران‌هابه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «غلامرضا سلیمانی» رییس سازمان بسیج مستضعفین در بیست و سومین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه با بیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد تشکیل شجره طیبه بسیج قرار داریم، اظهار داشت: بسیج پدیده‌ای شگفت انگیز در نظام جمهوری اسلامی است که با حضور در بسیاری از صحنه‌ها گره گشا بوده است.

سردار سلیمانی با یادآوری تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در توجه به مقوله فرهنگ اظهار کرد: امروز برغم تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد، دشمن در حوزه فرهنگ بسیار هزینه کرده است.

وی افزود: 160 هزار رده بسیج در کشور داریم و این ظرفیت مطلوب می‌تواند در هر عرصه‌ای از تقویت گفتمان مقاومت، نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف از دفاعی و امنیتی و امداد رسانی و فرهنگ به ایفای نقش تعیین کننده بپردازد.

رییس سازمان بسیج در ادامه یادآور شد: 500 گردان بسیج با گرایش امداد و نجات در کنار گردان‌های رزمی ایجاد شده است تا در بحران‌هایی همچون سیل ابتدای سال به یاری مردم بشتابند.

وی تصریح کرد: در دهه فجر سال گذشته 40 هزار پروژه محرومیت زدایی افتتاح شد که تاکنون بیش از 15 هزار پروژه آن به انجام رسیده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با برشماری کارکرد‌های مهم و تعیین کننده سپاه در عرصه‌های نیاز انقلاب و مردم حضور جهادی بسیجیان در مناطق محروم و انجام پروژه‌های محرومیت زدایی را از وجوه برجسته این اقدامات توصیف کرد و افزود: در سال گذشته بیش از 11 هزار صندوق قرض الحسنه با هدف اشتغال زایی جوانان ایجاد شده است که در نظر داریم این تعداد را به 120 هزار صندوق برسانیم.

سردار سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات بسیج در سطوح کشور گسترده و متنوع است و بنا داریم تا به فضل الهی بسیج با اثربخشی بیرونی و اعتلای درونی در راستای تحقق بیانیه گام دوم محکم و استوار به پیش برود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار