سردار سلیمانی:

ناجا به دنبال تقویت ارتباط بین مردم و پلیس است

جانشین فرمانده ناجا گفت: نیروی انتظامی به تأسی از ارزش‌ها و جهت‌گیری انقلاب اسلامی و اتخاذ رویکرد جامعه‌محور، تلاش کرده است تا همکاری بین مردم و پلیس را تقویت کند.
کد خبر: ۳۶۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶ - 02October 2019

پلیس به دنبال تقویت ارتباط بین مردم و پلیس استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «ایوب سلیمانی» جانشین فرمانده ناجا صبح امروز در دوازدهمین نشست نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با وابستگان نظامی و افسران رابط پلیس کشور‌های دیگر مستقر در تهران با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مقوله‌ها موضوع «امنیت» است، اظهار داشت: اگر امنیت دچار خدشه شود، از پیشرفت‌ها جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پلیس یکی از مهمترین دستگاه‌ها در حاکمیت است، گفت: نیروی انتظامی به تأسی از ارزش‌ها و جهت‌گیری انقلاب اسلامی و اتخاذ رویکرد جامعه‌محور تلاش کرده است تا همکاری بین مردم و پلیس را تقویت کند.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: ما بر این باور هستیم که مشارکت دادن و واگذاری بخشی از مسئولیت در امنیت به مردم، می‌تواند امنیتی پایدار را برقرار کند و هزینه‌ها را کاهش دهد.

سردار سلیمانی هفته ناجا را فرصتی برای ارائه عملکرد یک‌ساله به مردم در راستای برخورد با مجرمین و برقراری امنیت دانست و افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، نیروی انتظامی مقتدر و مهربان است.

وی عنوان کرد: پلیس مقتدر ایران اسلامی توانسته امروز امنیتی کم‌نظیر و مثال‌زدنی در جامعه ایجاد کند. امروز خوشبختانه اعتماد مردم به پلیس افزایش یافته است و آن‌ها پلیس را پناهگاه خود می‌دانند.

جانشین فرمانده ناجا اظهار داشت: امروز پلیس اصل امانتداری را سرلوحه خود قرار داده است و همان‌طور که در شعار پلیس هم آمده است، ما به دنبال افزایش اعتماد مردم به پلیس هستیم.

سردار سلیمانی گفت: یکی از اولویت‌های پلیس رسیدن به «پلیس هوشمند» است. در دو دهه اخیر ظهور و بروز تجهیزات جدید، مأموریت‌های پلیس را تغییر داده است.

وی با بیان اینکه فناوری‌های نوین، زندگی مردم را دستخوش تغییر کرده است، افزود: این تغییرات باعث شده که ضرورت پلیس هوشمند پیش از پیش مورد نیاز باشد.

جانشین فرمانده ناجا گفت: الزامات در پلیس هوشمند و الزامات در پیاده‌سازی امروز به خوبی در پلیس تبیین شده است و نیروی انتظامی با درک درست از وضعیت فعلی، تلاش زیادی را از سال‌های گذشته برای رسیدن به پلیس هوشمند شروع کرده و در سال‌های اخیر به آن سرعت بخشیده است.

سردار سلیمانی ادامه داد: امروز پلیس توانسته در دولت الکترونیک، کنترل هوشمند ترافیک و... با راهبرد‌های فعالانه و پیش‌دستانه با زمینه تحقق آن و عنصری هوشمند هم در ساختار، آموزش و تصمیم‌گیری، تغییرات لازم را متناسب با مأموریت پلیس انجام دهد.

وی با بیان اینکه اثرات گذار از پلیس سنتی به مدرن را می‌بینیم، خاطرنشان کرد: افزایش کشف جرایم، محدود شدن فعالیت مجرمین در فضای مجازی و کشف مواد مخدر که به صورت پیشرفته‌ای جاسازی شده و امنیت جامعه را هدف قرار داده است، بخشی از دستاورد‌های پلیس هوشمند است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار