مجتهدزاده در حوزه علمیه «بانو امین»:

هدف جنگ نرم ایجاد تردید در دل و ذهن مردم است

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به اینکه دشمن خود را در جنگ سخت ناتوان یافت، گفت: آنها جنگ نرم را با هدف ایجاد تردید در دلها و ذهن‌هاى مردم آغاز کردند.
کد خبر: ۳۶۴۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴ - 02October 2019

هدف جنگ نرم ایجاد تردید در دل و ذهن مردم استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس امروز (چهارشنبه) در حوزه علمیه «بانو امین» به تشریح ابعاد جنگ نرم و توطئه دشمنان در این زمینه پرداخت.

مجتهدزاده با بیان اینکه فرهنگ مایه اصلی هویت ملت‌هاست، اظهار داشت: فرهنگ یک ملت است که می تواند آن ملت را پیشرفته، عزیز، توانا، عالِم، فناور، نوآور و دارای آبروی جهانی کند.

وی با بیان این‌که در تهاجم معنوی، فرهنگی و در جنگ نرم، حضور دشمن را با چشم نمی‌توان دید، به خطرات و مصائب این جنگ اشاره کرد و افزود: در این میدان نباید منفعل و صرفا منتظر دفاع باشیم، بلکه این میدان جنگ باید میدان مطالبه‌گری، عدم انفعال و دفاع خلاقانه باشد.

مجتهدزاده با اشاره به اینکه دشمن خود را در جنگ سخت ناتوان یافت، گفت: آن ها جنگ نرم را با هدف ایجاد تردید در دلها و ذهن هاى مردم آغاز کردند. در جنگ نرم دشمن به سراغ سنگرهاى معنوى مى‌‌آید، آنها را منهدم می کند و یا بافت و تعداد این سنگرها را تغییر می دهد، ولی یکى از ابزارها در جنگ نرم این است که مردم را در یک جامعه نسبت به یکدیگر بدبین کنند.

وی به استانداردهای دوگانه حقوق بشری اشاره کرد و گفت: زمانی که بحث حقوق بشر مطرح می شود، واکنش غرب نسبت به کشورها متفاوت است.

مجتهدزاده با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: متاسفانه در جهان امروز مداخلات دشمنان با اهداف سیاسی بسیاری اتفاق می‌افتد و چنین دخالت‌هایی به هیچ عنوان به سود ملت ها نیست بلکه ناظر به استفاده سیاسی و استعماری از عنوان حقوق بشر است. نمونه آن را در مورد یمن شاهد هستیم،  آن ها از کنار کشتار غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی و مدارس یمن بی تفاوت می گذرند ولی در مواجهه با حادثه آرامکو که منافعشان را تهدید کرده است سعی در بزرگنمایی حادثه دارند.

مجتهدزاده  یادآور شد: سیاست آمریکا به عنوان مظهر استکبار در مقابل نظام جمهوری اسلامی سیاست روشن و واضحی است و آن، این است که عامل اصلی پیروزی ملت یعنی ایمان و امید را از مردم بگیرند.

وی در پایان بر هوشیاری مردم و ضرورت پیروی از منویات حضرت امام خامنه‌ای (دامت برکاته) به عنوان یک نقشه راه مطمئن تاکید کرد و گفت: همانطور که توانستیم چهره واقعی نظام سلطه و وحشی‌گری و استانداردهای دوگانه دشمن را در دوران دفاع مقدس آشکار کنیم باید موضع متفاوت و خودخواهانه و یکجانبه‌گرایانه غرب نسبت به مسائل بین‌المللی را نیز به جهان نشان دهیم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها