سردار سلیمانی در جمع خبرنگاران:

راهی جز رسیدن به «پلیس هوشمند» نداریم

جانشین فرمانده ناجا با تأکید بر ضرورت هوشمندسازی پلیس گفت: برای موفقیت در عرصه هدایتگری و کنترل، باید یک گام جلوتر از دیگران باشیم.
کد خبر: ۳۶۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷ - 02October 2019

راهی جز رسیدن به پلیس هوشمند نداریمبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «ایوب سلیمانی» جانشین فرمانده ناجا در حاشیه دوازدهمین نشست نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با وابستگان نظامی و افسران رابط پلیس کشور‌های دیگر مستقر در تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اساساً راهی جز حرکت به سمت هوشمندسازی پلیس نداریم.

وی افزود: همه فعالیت‌های پلیس در معرض دید مردم و برای خدمت به مردم است. پلیس با همه شئونات سر و کار دارد و نمی‌تواند عقب بماند.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: اگر بخواهیم در راستای هدایتگری، کنترل و داشتن ابتکار عمل، موفق باشیم، باید یک گام جلوتر از دیگران باشیم.

سردار سلیمانی عنوان کرد: اگر پلیس بخواهد همچنان مثل گذشته فعالیت کند، کارآیی لازم را نخواهد داشت و برای همکاری و برقراری ارتباط با دیگر از کشور‌ها باید همچون کشور‌های دیگر باشیم.

وی هوشمندسازی را لازمه موفقیت پلیس دانست و گفت: متأسفانه امروز در تهیه تجهیزات لازم برای رسیدن به پلیس هوشمند، مشکلاتی داریم.

جانشین فرمانده ناجا در خصوص رسیدنِ پلیس راهور به پلیس هوشمند بیان کرد: در خصوص پلیس راهور ما معتقدیم که با استفاده از ظرفیت‌های استارت‌آپ‌ها می‌توانیم در جاده‌های کشور به طور مستقیم با رانندگان صحبت کنیم و هشدار‌های لازم را بدهیم.

سردار سلیمانی با بیان اینکه امروز همه خودرو‌ها به خصوص وسایل نقلیه عمومی باید به «ردیاب» مجهز شوند، افزود: با وزارت راه و شهرسازی توافقاتی صورت گرفته که دوربین‌های ثابت برای استفاده پلیس افزایش یابد.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از پهپاد‌ها برای کنترل ترافیک خاطرنشان کرد: این پهپاد‌ها هم‌اکنون در یکی از استان‌های کشور در حال آزمایش هستند و پس از پایان این اقدام، به منظور برقراری نظم و کنترل ترافیک در جاده‌های کشور استفاده خواهند شد.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: طبق قانون پلیس باید به سامانه‌های موجود و بانک‌های اطلاعاتی دسترسی داشته باشد و این موضوع مطالبه ما است. پلیس رقیب هیچ دستگاهی نیست، بلکه به دنبال برقراری امنیت است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه طبق توافقات با دولت باید تا پایان سال، هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو به پلیس تحویل داده شود، گفت: تا کنون تنها ۱۵ درصد از تعداد مورد توافق به پلیس تحویل داده شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها