امیر «حسام هاشمی» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در سازماندهی نیرو‌های مومن ارتش

مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: یکی از اقدامات بزرگ حضرت امام خامنه‌ای در سال ۵۷، شناخت نیرو‌های مومن در ارتش و سازماندهی آن‌ها بود. حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتش قوت قلبی برای شهیدان فلاحی و قرنی بود.
کد خبر: ۳۶۴۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۶ - 05October 2019

نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در سازماندهی نیرو‌های مومن ارتشامیر سرتیپ «سید حسام هاشمی» مشاور فرمانده معظم کل قوا در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در تشریح نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در سازماندهی ارتش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) از طرف حضرت امام (ره) به عنوان مشاور امام در ستاد ارتش مامور شدند. این نخستین قدم و حضور معظم‌له در نیرو‌های مسلح بود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی زمانی وارد ارتش شدند که ارتش سازماندهی خودش را از دست داده بود. اگر ایشان در کنار شهید قرنی نبودند، ارتش نمی‌توانست به سرعت انسجام پیدا کند. حامی ارتش در سازماندهی، به کارگیری و تجهیز ارتش، بعد از حضرت امام (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی بودند.

مشاور فرمانده معظم کل قوا خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات بزرگ ایشان در سال ۵۷، شناخت نیرو‌های مومن در ارتش و سازماندهی آن‌ها بود. ایشان در ارتش قوت قلبی برای شهیدن فلاحی و قرنی بودند.

امیر هاشمی در خصوص نحوه آشنایی خودش با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: سال ۵۷ ایشان برای کاری به مشهد مقدس رفتند، من و یکی از دوستان نیز برای حضور در جلسه به آنجا رفتیم. به واسطه یکی از دوستان، من با حضرت امام خامنه‌ای آشنا شدم. سال ۵۸ به اتفاق شهید صیاد شیرازی جلسات متعددی را با حضور ایشان در ستاد ارتش برگزار کردیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی بخش دفاع مقدس پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، عنوان کرد: از حدود ۱۰ سال پیش مقدمات ایجاد این بخش آغاز شد. خاطرات من از رهبر معظم انقلاب اسلامی را نیز ضبط کرده‌اند که منتشر کنند. در این بخش قرار است که اسناد و مدارکی از جنگ را در سایت بارگزاری کنند. امیدوارم جوانان با دیدن این خاطرات و اسناد با گوشه‌هایی از جنگ و حوادثی که پشت سر گذاشتیم، آشنا شوند. ما باید از راه‌های مختلف گنج دفاع مقدس را استخراج کنیم و در دسترس جوانان قرار دهیم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار