سلمی آزادی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

نقش «مدافعان حرم» در صدور انقلاب اسلامی/ تجربه «دفاع مقدس» سوریه و عراق را نجات داد

یک نویسنده سوری با تاکید بر اینکه تجربه «دفاع مقدس» سوریه و عراق را نجات داد، گفت: ابتکار جوانان ایرانی در دفاع از حریم آل‌الله مورد توجه جوانان سوری، عراقی و فلسطینی قرار گرفت و این جوانان به تبعیت از جوانان ایرانی، با افکار وهابی، تکفیری و صهیونیستی به مقابله پرداختند و اجازه ندادند نقشه شوم تکفیری‌ها و متحدانشان در این کشورها عملی شود.
کد خبر: ۳۶۴۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۵ - 05October 2019

مدافعان حرم فکر انقلابی و جهادی را به ملت سوریه منتقل کردند«سلمی آزادی» نویسنده سوریه‌ای در حاشیه «نشست جبهه گفتمانی نخبگان حوزه زن و دفاع مقدس» در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس اظهار داشت: وقتی کشور ما سوریه از سوی تروریست‌های تکفیری مورد هجوم قرار گرفت، ایرانی‌ها یکی از طرف‌هایی بودند که همه‌جانبه به کمک ما در مبارزه با تروریست‌ها شتافتند.

این نویسنده سوری ادامه داد: به جرأت می‌توان گفت که ایران توانسته است، فکر انقلابی و جهادی را به ملت سوریه به ویژه زنان و جوانان این کشور صادر کند.

وی با اشاره به نقش تجربه دفاع مقدس ایران در پیروزی‌های محور مقاومت، افزود: تجربه ایرانی‌ها در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، تجربه منحصر به‌فردی است؛ چون ایرانی‌ها برای اینکه پرچم اسلام همیشه در اهتزاز باشد، شهدای زیادی را در این راه تقدیم کردند. جوانان در سوریه، لبنان و فلسطین به تجربه ایرانی‌ها در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای قائل هستند و با استفاده از این تجربه به دفاع از وطن خود در مقابل دشمنان پرداختند.

آزادی تصریح کرد: اگر به تاریخ ایران و انقلاب اسلامی مراجعه کنیم، می‌بینیم که جمهوری اسلامی ایران بهترین الگویی است که توانست فکر انقلابی را به معنی واقعی کلمه عملی کند. ما ملاحظه می‌کنیم که این کشور جوانان خود را در قالب مدافعان حریم آل الله برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) به سوریه اعزام کرده است؛ لذا ابتکار جوانان ایرانی در دفاع از حرم آل الله مورد توجه جوانان سوری، عراقی و فلسطینی قرار گرفت و این جوانان به تبعیت از جوانان ایرانی با افکار وهابی، تکفیری و صهیونیستی به مقابله و مبارزه پرداختند و اجازه ندادند نقشه شوم تکفیری‌ها و متحدانشان در این کشورها عملی شود.

وی در پاسخ به تاثیر انقلاب اسلامی در شکل‌گیری حزب الله گفت: حزب الله لبنان در هنگام تاسیس یک حزب دینی بود؛ یعنی حزبی نبود که جنگ کند، بلکه یک حزب دینی و پیرو مذهب شیعه بود؛ اما زمانی‌که رژیم صهیونیستی به لبنان دست درازی کرد، از یک حزب دینی به یک حزب جنگی تبدیل شد و به مقابله با صهیونیست‌ها پرداخت. این حزب یکی از بازو‌های قدرتمند جمهوری اسلامی ایران در منطقه است که به هیچ عنوان از این کشور جدا نخواهد شد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار