رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کرمانشاه:

بزرگترین عامل تامین امنیت روانی جامعه احیای فریضه امر به معروف است

«غلام الواری» گفت: یکی از ابعاد آن بعد روحی و روانی جامعه است که بزرگترین عامل تامین آن احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۳۶۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹ - 02October 2019

بزرگترین عامل تامین امنیت روانی جامعه احیای فریضه امر به معروف استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «غلام الواری» رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه امروز در همایش منطقه‌ای امر به معروف و نهی از منکر فرماندهان و مسئولین یگانهای مستقر در کردستان و کرمانشاه اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر دو واجب الهی و رکن رکین هر جامعه و پایه و اساس هر حکومتی است زیرا تعادل و آرامش خواست فطری و ذاتی بشر است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کرمانشاه گفت: همانطور که در روایات اشاره شده 2 نعمت سلامتی و امنیت در بین انسانها فراموش شده و انسانها آن زمان که این دو نعمت را از دست دادند قدر آن را می‌دانند.

این مسئول به بیان ابعاد مختلف امنیت پرداخت و گفت: یکی از ابعاد آن بعد روحی و روانی جامعه است که بزرگترین عامل تامین آن و بزرگترین عامل تامین امنیت روانی جامعه احیای فریضه امر به معروف است.

الواری گفت: امر به معروف و نهی از منکر فریضه حیاتی و تاثیرگذار و عامل اصلی ترویج و تحکیم واجبات الهی است.

وی ادامه داد: همه اولیا و اوصیای الهی با امر به نیکی‌ها و نهی از بدی‌ها شریعت را بسط و گسترش دادند لذا با ترک این دو فریضه الهی زشتی‌ها در جامعه رواج پیدا می‌کند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کرمانشاه بیان داشت: مطابق بینش اسلامی تمامی افراد جامعه نسبت به یکدیگر مسئول هستند و کسی که شب را صبح کند و به احیای امر به معروف و نهی از منکر نپردازد از مسلمانان نیست.

این مسئول بیان داشت: ما نباید نسبت به سرنوشت دیگران بی‌تفاوت باشیم و باید در راستای اصلاح جامعه و حاکم شدن فضای امن سهیم باشیم.

الواری عنوان کرد: از منظر قرآن امر به معروف و نهی از منکر آثار زیادی دارد و یکی از آن آثار صلاح و رستگاری آمر به معروف و ناهی از منکر است.

وی بیان داشت: خداوند از امت اسلامی به واسطه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان بهترین امت یاد می‌کند و یکی از صفات مومنین را همین فریضه الهی می‌داند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر راه پیامبران و شیوه بزرگان دین است که سایر فریضه ها بر پایه این مهم استوار هستند.

الوای با اشاره به اینکه خداوند امر به معروف و نهی از منکر را برای مصلحت امور مردم قرار داده است، گفت: کسی که آمر به معروف و نهی از منکر است باید خودش عامل باشد و معروف و منکر را بشناسد.

وی در بخش دیگری از سخنانش هدف از امر به معروف و نهی از منکر را ایجاد فضای ایمانی و اصلاح فرد عنوان کرد و بیان داشت: این کار با اخلاقی نرم شدنی است و وظیفه مردم در مقابل منکر فقط تذکر لسانی است و اقدامات بعدی بر عهده دولت است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه بیان داشت: هدف ما مشارکت دادن نیروهای مسلح در این دو فریضه الهی، جلوگیری از مفاسد و فراگیر کردن رفتارهای بهنجار در جامعه و محیط های زندگی و اجتماعی است.

این مسئول افزود: قانونگذار در قانون امر به معروف و نهی از منکر به حمایت از آمر به معروف و نهی از منکر پرداخته و در این قانون آمده که اگر کسی به آنها صدمه بزند مجازات آنها به هیچ وجه قابل تخفیف نخواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها