محمد اسلامی:

هرگاه با اطمینان خاطر حرکت کرده‌ایم، پیشرفت داشته‌ایم

وزیر راه و شهرسازی گفت: باور و اطمینان همواره در انقلاب اسلامی اثر بخش بوده و هرگاه ما روی پای خود ایستاده و با اطمینان خاطر حرکت کرده‌ایم پیشرفت داشته‌ایم.
کد خبر: ۳۶۴۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸ - 02October 2019

هر گاه با اطمینان خاطر حرکت کرده ایم، پیشرفت داشته ایمبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی عصر امروز (چهارشنبه) در آیین تجلیل از چهره‌های ماندگار صنعت هوایی کشور که در سازمان صنایع هوایی ایران برگزار شد، اظهار داشت: باور و اطمینان همواره در انقلاب اسلامی اثر بخش بوده و هرگاه ما روی پای خود ایستاده و با اطمینان خاطر حرکت کرده ایم پیشرفت داشته‌ایم.

وی با اشاره به خروج مستشاران نظامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران از کشور، افزود: پیش از انقلاب مستشاران اجازه دخالت نیروهای فنی ما را در کارها نمی دانند تا چیزی فرا نگیرند، قبل از خروج از ایران هم می گفتند که دست به هیچ چیزی نزنید ما بر می‌گردیم، اما به برکت انقلاب اسلامی و خودباوری به جایی رسیده‌ایم که امروز روی پای خود ایستاده‌ایم.

اسلامی با اشاره به تحریم های شدید صنعت دفاعی کشور بعد از انقلاب تاکید کرد: ما در این سالها تحت شدیدترین تحریم ها بوده‌ایم.

وی افزود: پیش از انقلاب اسلامی شرایط به صورتی بود که متخصصین ایرانی اجازه دست زدن به هواپیما را نداشتند اما پس از انقلاب سخت ترین تحریم‌ها را تجربه کردیم و همواره برای تامین قطعات دچار مشکل بودیم.

اسلامی ادامه داد: امروز به برکت خون شهدا جت جنگنده ‌و آموزشی و پهپادهای ما از مسیر طراحی و ساخت در داخل کشور تولید شده اند البته این یک مسیر طولانی است که همچنان ادامه دارد.

وزیر راه در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین مسئله برای ما طی این سالها این بود که قدرت طراحی و خلق محصول را بدست آوریم ‌و ما امروز از ظرفیت طراحی و ساخت یکپارچه برخورداریم. اگر در بخش هواپیمای تجاری هم یک حرکت مصمم و یکپارچه انجام میدادیم در بخش تجاری هم دستاوردهای خوبی می داشتیم اما امروز هم دیر نشده است و با استفاده از قدرت دانش بنیانی که در کشور وجود دارد می توانیم به سطوح خوبی برسیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار