در اولین سالگرد قتل فجیع خاشقجی؛

آنکارا: هنوز درباره محل جسد خاشقجی چیزی مشخص نشده است

مشاور رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه در اولین سالگرد قتل فجیع خاشقجی گفت: هنوز درباره محل جسد خاشقجی چیزی مشخص نشده است.
کد خبر: ۳۶۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ - 02October 2019

آنکارا: هنوز درباره محل جسد خاشقجی چیزی مشخص نشده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از آناتولی، یاد و خاطره جمال خاشقجی روزنامه‌نگار و ستون‌نویس واشنگتن‌پست در نخستین سال‌روز قتل فجیع وی مقابل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول با حضور دوستان، آشنایان و برخی از مقامات آنکارا گرامی داشته شد.

یاسین آکتای مشاور رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه در سخنانی در این مراسم اظهار داشت: جمال خاشقجی اکنون به نماد احترام به حقوق بشر، شرف انسانی، آزادی و عدالت تبدیل شده است. برخی کارشناسان می گویند دولت ها در روابط بین الملل چنین جنایاتی انجام می دهند، نباید بزرگ نمایی کرد. خیر، باید بزرگ نمایی کرد.

آکتای در ادامه افزود: او با مرگ خود باعث بیداری ما شد. او با مرگش باعث بیداری جهانیان شد. او را به دلیل آنکه از تفکراتش ترس داشتند به قتل رساندند. از آنجا که او را به قتل رساندند تفکراتش زنده تر و تهدیدی برای آنان شد. خطاب به دیکتاتورهایی که از عقاید و تفکرات مردم ترس دارند می گوییم؛ ترس از عقاید و طرز تفکر مانعی برای اجل شما نخواهد شد.

وی با اشاره به پیگیری پرونده قتل خاشقجی توسط دولت ترکیه ادامه داد: اردوغان بلافاصله پس از شنیدن موضوع جهت اجرای عدالت و حقوق آن را بررسی کرد. همچنان خواهان اجرای عدالت و قانون در خصوص این جنایت هستیم. هنوز درباره محل جسد خاشقجی چیزی نشنیده ایم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار