«ولید المعلم» خواستار توقف جنگ یمن شد

وزیر خارجه سوریه درباره عضویت مجدد کشورش در اتحادیه عرب گفت که «اتحادیه عرب برای اینکه عربی باشد باید به سمت سوریه بیاید».
کد خبر: ۳۶۴۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲ - 02October 2019

ولید المعلم» خواستار توقف جنگ یمن شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه روز چهارشنبه با شبکه خبری «المیادین« درباره مسائل مربوط به کشورش و تحولات منطقه گفت‌وگو کرده است.

وی درباره موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب گفت که این موضوع به کشورهای عضو اتحادیه بر می‌گردد، اما هرگونه تصمیم کشورهای عضو در این زمینه به تصمیم دولت آمریکا بستگی دارد.

وزیر خارجه سوریه درباره گذرگاه مرزی البوکمال در مرز عراق و سوریه گفت که «بازگشایی گذرگاه البوکمال یک تحول طبیعی است و مرزهای کشورهای عربی باید اینگونه باشد».

وی به شبکه خبری المیادین گفت که «آمریکا همچنان برای جلوگیری از بازگشایی البوکمال اقدام می‌کند، اما باز شدن آن اقدام خوبی است».

ولید المعلم با اشاره به حملات اخیر رژیم صهیونیستی در مرز عراق و سوریه افزود: «حملات اسرائیل به التنف با هماهنگی و همکاری ایالات متحده آمریکا صورت گرفت».

رئیس دستگاه دیپلماسی سوریه در ادامه به مساله تشکیل کمیته قانون اساسی اشاره کرد و گفت که «مناقشه درباره مبانی تشکیل این کمیته، ‌18 ماه به طول کشید».

ولید المعلم خاطرنشان کرد که «کمیته قانون اساسی کاملا به سوری‌ها مربوط می‌شود و هرگونه دخالت خارجی درباره آن ممنوع است».

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها