حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی تاکید کرد:

نقش مهم و مؤثر آبادان در تاریخ انقلاب اسلامی

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با خانواده شهدا و جانبازان آبادان با تاکید بر نقش بلند مردم شهر آبادان در دوران دفاع مقدس، گفت: آبادان شهری است که در تاریخ انقلاب اسلامی ما نقش مهم و موثری داشته است.
کد خبر: ۳۶۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸ - 20December 2014

نقش مهم و مؤثر آبادان در تاریخ انقلاب اسلامی

به گزارش سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین شهیدی در سفر به شهر آبادان با «سید لطیف احمد نژاد»، آزاده و جانباز 50 درصد جنگ تحمیلی و خانواده وی دیدار و گفت و گو کرد.

معاون رییس جمهور در این دیدار که شهبازی، فرماندار ویژه آبادان و فرجیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان وی را همراهی می کردند با ابراز خرسندی از حضور در شهر مقاوم آبادان و تأکید بر نقش برجسته مردم این شهر در دوران دفاع مقدس، گفت: آبادان شهری است که در تاریخ انقلاب اسلامی ما نقش مهم و موثری داشته است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه خلوص ایثارگران موجب می شود که احساس مسئولیت بیشتری داشته باشیم، ادامه داد: خدا را شاکریم که توفیق حضور در این شهر را نصیب ما کرده است، ما به توصیه مقام معظم رهبری به دیدار خانواده های معظم شهدا و ایثارگران می رویم تا هم دیداری تازه شود و هم اینکه خودمان قوت قلب و نیرو بگیریم.

لازم به ذکر است جانباز والامقام سید لطیف احمد نژاد، 9 سال و 11 ماه در اسارت نیروهای بعثی بوده است.

دیدار با والدین شهیدان «عبد الامیر و عبد العزیز محسنی پور بچاری»

همچنین، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در ادامه سفر به شهر آبادان با پدر و مادر شهیدان «عبد الامیر و عبد العزیز محسنی پور بچاری» دیدار کرد و گفت: اگر شهدای شما و شهادت آنان نبود آبادان در همان روزهای اول سقوط می کرد اما خون پاک فرزندان شما باعث شکسته شدن حصر آبادان و نجات کشور شد و همین امر موجب شده است که نام آبادان برای همیشه در تاریخ بدرخشد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با خانواده شهیدان محسنی پور بچاری، گفت: دو فرزندان شما اسناد زنده ای هستند که به انقلاب اسلامی تقدیم کرده اید و این امر ذخیره آخرت شما است؛ شهدای شما به راه قرآن رفتند و در فردوس برین جای خواهند داشت،  ما نیز دست به دامان شما و چشم به راه شفاعت شهدا هستیم.

گفتنی است، شهید عبدالامیر بچاری هفتم مهر ماه سال 1359 بر اثر اصابت تیر به سینه در سن 15 سالگی در منطقه عملیاتی آبادان شهید شد و برادر وی عبدالعزیز نیز بیست و نهم بهمن ماه 1364 بر اثر اصابت ترکش خمپاره و در سن 22 سالگی در منطقه عملیاتی آبادان به مقام شهادت نائل شد.

در این دیدار پدر و مادر شهیدان پور بچاری خاطراتی از فرزندان شهید خود را بیان کردند.

دیدار با احمد رفیصی جانباز 70 درصد

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی در ادامه دیدار خود با ایثارگران شهر مقاوم آبادان به دیدار احمد رفیصی، جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس رفت و طی این دیدار، گفت: با سفارش و رهنمودی که مقام معظم رهبری دادند مقرر شد به هر شهری که عزیمت می کنیم با ایثارگران آن شهر دیدار داشته باشیم و خدا را شاکریم که به ما توفیق داد تا به حضور شما رسیده و از شما درس صبوری و ایستادگی بگیریم.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی خطاب به جانباز 70 درصد آبادانی، گفت: شما نقش آفرین بودید و ثبات و استقلال نظام مرهون فداکاری شما است، شما در حفظ این شهر خون و قیام، سهم بسیاری دارید؛ فداکاری شما و مردم آبادان که در حد نهایت توان شما بوده است ایران را نجات داد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به همسر جانباز، گفت: جا دارد از شما تشکر کنیم، همسران جانبازان نقش زیادی در حفظ روحیه جانبازان دارند؛ شما همسران جانبازان فرشته هستید و یقینا در اجر جانبازان نیز سهیم هستید.

معاون رییس جمهور در ادامه با اشاره به سالگرد رحلت آیت الله جمی امام جمعه شهر مقاوم آبادن، گفت: آیت الله جمی در روحیه دادن به مردم آبادان نقش بسیار زیادی داشتند و یقینا در پیشگاه الهی سربلند و ماجور خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی، روز گذشته به منظور شرکت در ششمین یادواره وزیر شهید تندگویان و ١٠٤٩ شهید صنعت نفت وارد شهر آبادان شد و در بدو ورود به فرودگاه آبادان مورد استقبال معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان و جمعی از مسئولان اداری قرار گرفت و یکی از فرزندان شهدا با تقدیم گل به ایشان خیر مقدم گفت.

لازم به ذکر است که ششمین یادواره وزیر شهید مهندس تندگویان و 1049 شهید صنعت نفت کشور، امروز شنبه 29 آذرماه به میزبانی شرکت پالایش نفت آبادان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها