مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی مطرح کرد؛

ضرورت تقویت روحیه انقلابی­ در حوزه‌­های علمیه

سردار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» گفت: دشمن به دنبال آن است با جدا کردن علما از جامعه، آنها را در کنج حجره‌­ها گوشه­‌نشین کند تا به این وسیله روحانیت نسبت به جامعه احساس مسئوولیت نکند.
کد خبر: ۳۶۴۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ - 03October 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی امروز با حضور در مدرسه علمیه آیت‌الله خویی با جمعی از طلاب این مدرسه دیدار کرد.

سردار یوسفعلی‌­زاده در این دیدار با بازخوانی شرایط ایران در دوران طاغوت، اظهار داشت: ایران در زمان طاغوت جزیره ثبات استکبار بود. شاه ژاندارم منطقه محسوب می­‌شد و منافع ابرقدرت­‌ها را تأمین می­‌کرد، بر همین اساس مستکبرین نمی‌خواستند که ایران حکومت مستقل باشد.

این مسئول ادامه داد: با مجاهدت مردم کشورمان، نظام به یکباره تغییر کرد و نظام و رهبری بر جامعه حاکم شد که فرامین آن خدایی و ضد استکباری بود.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: دشمنی­‌های نظام سلطه همچنان ادامه دارد و استقامت، جهاد، ایثار، اخلاص و ثبات قدم امت حزب الله نیز برای حفظ و دفاع از آرمان­‌ها، ارزش­‌ها و اهداف انقلاب اسلامی نیز بدون تزلزل استمرار خواهد داشت.

وی در ادامه به حضور روحانیت در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: حضور طلاب و روحانیون در دفاع مقدس نسبت به جمعیت آنها، بالاترین نسبت را داشته است. روحانیون در آن دوران در سنگر علم و معرفت پر تلاش بودند و در میدان نبرد و دفاع نیز حضور مؤثر داشتند.   

یوسفعلی‌زاده سپس به صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این بیانیه نسخه فوری و عالمانه‌­ای است که سرگذشت 40 سال قبل را پیش روی ملت قرار داد و مسیر انقلاب را در 40 سال دوم برای ملت ایران اسلامی مشخص کرده است.

وی تقویت معنویت و اخلاق را به عنوان اولین تأکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم ضروری دانست و خاطر نشان کرد: بزرگترین قدرتی که باعث استمرار انقلاب اسلامی شد معنویت و اخلاق بود. این دو مؤلفه در دوران دفاع مقدس مردم را به صحنه آورد و با از خودگذشتگی، از اسلام و انقلاب دفاع کردند. کسانی که اعتقادی به مبانی دینی و اخلاقی نداشته باشند اهل مروت، ایثار و فداکاری نخواهند بود.  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی تصریح کرد: حوزه­‌های علمیه به عنوان محور اخلاق و معنویت باید به جامعه نور و گرمی ببخشند. مردم باید از طریق روحانیت، مبانی اعتقادی، اخلاقی و معنویت را دریافت کنند. باید پذیرفت که اخلاق و معنویت برتری ساز است.

این مسئوول ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب از جوانان خواستند که اهل علم و پژوهش باشند، چون علم، قدرت و اقتدار به همراه خواهد داشت. با تکیه به علم، دشمن­‌ستیزی در مردم تقویت می­‌شود. اگر به دنبال آن هستیم تا حال و آینده منطقه و جهان زیر پای رزمندگان اسلام باشد باید دانشمند باشیم همانطور که باید فردی با معنویت و اخلاق­‌مدار باشیم.

وی در ادامه به دغدغه‌­های رهبر معظم انقلاب در خصوص حوزه‌­های علمیه اشاره کرد و بیان داشت: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری این است که حوزه علمیه نباید سکولار باشد. اینکه روحانیت کار به کار جامعه و مدیریت جامعه نداشته باشد و صرفاً انجام وظایف دینی را دنبال کند و نسبت به دشمن­‌ستیزی و استکبار ستیزی واکنش نداشته باشد از حوزه علمیه پذیرفته نیست.

یوسفعلی­‌زاده افزود: مردم، انقلاب اسلامی را با امام خمینی(ره)، مدرسه فیضیه و علمای اعزامی به اقصی نقاط کشور شروع کردند. استمرار انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز با هدایت­‌های روحانیت و حوزه­‌های علمیه صورت گرفت. دشمن تلاش دارد علما را از جامعه جدا کند و در کنج حجره­‌ها گوشه­‌نشین کند تا نسبت به جامعه احساس تکلیف نکنند و جامعه نیز به دنبال کار خود باشد.

این مسئوول تأکید کرد: باید تلاش کنید تا حوزه‌­های علمیه انقلابی بمانند. این انقلابی بودن به این معنا است که در وسط میدان حضور داشته باشند و نسبت به همه امور، خود را دخیل بدانند. به ما ربطی ندارد در قاموس یک انقلابی نیست. این منطق که مسیرش بیانیه گام دوم انقلاب است را باید جدی گرفت.

وی در پایان گفت: انقلاب اسلامی تا امروز 100 درصد نسبت به نظام سلطه پیروز بوده است چون استکبار نمی­‌خواست انقلاب اسلامی موجودیت داشته باشد، اما ایران اسلامی مقتدر و سربلند است. شما این آمادگی را در خود ایجاد کنید تا رزمندگان خط مقدم باشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها