علی‌اصغر جعفری:

دفاع مقدس چشمه جوشان و زلالی است که منجر به حیات می‌شود

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس مانند چشمه بسیار زلال، جوشان که منجر به حیات می‌شود و برای امروز و آینده ما ذخیره شده است و این هنر ما است که این ظرفیت را به کسانی که تشنه این معارف هستند منتقل کنیم.
کد خبر: ۳۶۴۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ - 03October 2019

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «علی‌اصغر جعفری» مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، در جمع دانش‌آموختگان ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: دشمن سعی کرد تهدید برای ما ایجاد کند و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را با چالش مواجه کند اما به لطف خداوند و هوشیاری فرزندان‌مان این تهدید به یک فرصت بزرگ تبدیل شد و امروز ثمرات آن مجاهدت‌های بزرگ را می بینیم.

وی افزود: یکی از مقاطع بسیار مهم، افتخارآفرین و حساس کشور ما، دوران دفاع مقدس است. به باور من دفاع مقدس مانند چشمه بسیار زلال، جوشان که منجر به حیات می‌شود برای امروز و آینده ما ذخیره شده است و این هنر ما است که این ظرفیت را به کسانی که تشنه این معارف هستند منتقل کنیم. هرکسی معارف شهدا و حماسه دفاع مقدس را بداند و هرکس یک برگ از این تاریخ را مطالعه کند، نیاز به توضیح ندارد و خودش عظمت را می یابد.

جعفری با اشاره به بازدید فرمانده ارتش پاکستان از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: در پایان بازدید از موزه این مقام پاکستانی گفت که امروز عظمت مردم ایران را فهمیدم و حماسه ملت ایران را درک کردم و مظلومیت شما را دریافتم. همچنین رئیس ستاد ارتش ترکیه میهمان ما بودند و او هم نگاهی همین گونه اما با تعابیر دیگری داشت. اینها بسیاری از موزه‌های دنیا را دیده‌اند، در کشورشان موزه‌های بزرگ دارند، خودشان در جنگ‌هایی شرکت داشته‌اند و یا جنگ‌هایی را فرماندهی کرده‌اند، اما وقتی مجموعه موزه دفاع مقدس را دیدند و برگ‌هایی از تاریخ را ورق زدند، اذعان کردند که با پدیده‌ای متفاوت مواجه هستند.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه داد: اگر معارف دفاع مقدس خوب ارائه شوند، دل‌ها به سمتش کشیده می‌شود به این دلیل که، کسانی که در آن دوران حماسه آفریدند و سینه سپر کردند، کسانی بودند که از خود گذر کرده بودند، کسانی که برای عشق به ارزش های دینی و قرب الهی و برای دست یافتن به رضایت خداوند تلاش کردند و خداوند نیز وعده داده است کسانی که در راهش مجاهدت کنند آنها را یاری و ارتقا خواهد داد. نامشان را بلند و راهشان را روشن خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بعد از حکومت چهار ساله امیر المومنین (ع) تا سال آغاز 57 هیچ حکومت مستقر شیعی نداشتیم، یعنی هیچ کدام از ائمه ما فرصت ایجاد حکومت پیدا نکردند یا در حصر بودند یا اجازه نیافتند و یا درگیر جنگ بودند. دلیل غیبت امام عصر هم، رسیدن جامعه به بلوغ و آمادگی و زمینه سازی برای ظهور ایشان است. بنابراین انقلاب اسلامی ما فقط متعلق به ما و مردم ایران نیست بلکه این انقلاب متعلق به همه مسلمین و همه انسان های آزاده و همه بشریت است.امروز ما طلایه دار این حرکت هستیم. ما فقط به فکر خودمان نیستیم ما به فکر امت اسلام هستیم.

جعفری در ادامه بیان کرد: این حکومت که ثمره مجاهدت های ائمه اطهار(ع) و همه بزرگان دین و آزادمردان و همه شهیدان در طول هزار و چهارصد سال بوده است، امروز در اختیار من و شما است به ویژه شما جوانان که سکاندار مسئولیت بزرگ خواهید شد.

وی گفت: روزی که انقلاب ما پیروز شد رییس رژیم صهیونیستی گفت یک زلزله بزرگ  در راه است. آنها سعی کردند انقلاب ما را در نطفه خفه کنند، اما خداوند این انقلاب را در کنف حمایت خود از همه بدی‌ها حفظ کرد. رهبر بزرگی را مقتدای آن قرار داد و از همه گردنه‌ها عبور داد.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اضافه کرد: مهم‌ترین گردنه ما دفاع مقدس بود. جنگی نزدیک به دو هزار کیلومتر با تمام تجهیزات و امکانات با بهره‌گیری از همه تجهیزات نیرو‌های غربی و شرقی جهان. به عبارتی اولین بار بود که بلوک غرب و بلوک شرق علیه یک کشور با هم متحد شدند.

وی افزود: اما مردان بزرگ و دلیر و فرزندان شجاع این کشور ایستادند و دشمن را از خاک و مرز‌های‌مان بیرون کردند و آنها را در داخل خاک خودش تنبیه کردند و مجبورش کردند دست تسلیم بالا ببرد.

وی در پایان یادآور شد: در نامه صدام به رییس جمهور وقت کشور نوشت، شما به هر چه گفتید و هرچه خواستید رسیدید و من هرچه شما گفتید پذیرفتم. در واقع ما به عزت و دشمن ما به خفت رسید. این دوران، دوران پر نور و پر عزتی است. دورانی که بیش از دویست و بیست هزار انسان رشید برای تعالی و ادامه آن، خون خود را تقدیم کردند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار