عبدالمهدی خواستار همکاری قوای سه‌گانه برای تحقق اصلاحات در عراق شد

نخست‌وزیر عراق از قوه قضائیه و قوه مقننه این کشور خواست برای تحقق اصلاحات با دولت وی همکاری کنند.
کد خبر: ۳۶۵۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳ - 04October 2019

عبدالمهدی خواستار همکاری قوای سه‌گانه برای تحقق اصلاحات در عراق شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عادل عبدالمهدی»، خواستار همکاری مشترک قوای سه‌گانه برای اجرای اصلاحات در این کشور شد.

وی شامگاه جمعه (۱۲ مهر) طی سخنرانی خود از قوه قضائیه و قوه مقننه این کشور خواست برای اجرای طرح‌های مطلوب جهت تحقق اصلاحات با دولت وی همکاری مشترک داشته باشند.

نخست وزیر عراق از همه ائتلاف‌های سیاسی بزرگ عراق دعوت کرد که با دولت فعلی این کشور جهت فراهم کردن همه شرایط اصلاحات همکاری داشته باشند.

عبدالمهدی گفت که دولت او ملزم به اجرای بالاترین سطح شفاف‌سازی است و موضع مرجعیت در قبال حوادث اخیر نشان داد که مرجعیت عراق منبع مورد اعتمادی است که راه هدایت را در زمان سختی و مشکلات ترسیم می‌کند.

نخست‌وزیر عراق در این بیانیه که به نظر می‌رسد در واکنش به موضع امروز مرجعیت عالی شیعیان این کشور است، از این موضع‌ استقال کرده است.

«احمد الصافی» نماینده آیت‌الله سیستانی و خطیب نماز جمعه شهر کربلا، من حمایت از مطالبات مشروع معترضان، هرگونه خشونت در تظاهرات اخیر و حمله به معترضان و نیروهای امنیتی را محکوم کرد و از مقامات خواست دست به اصلاحات واقعی بزنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، عبد المهدی قول داد که همه مؤسسات دولت به وظایف خود عمل کرده و برنامه‌های عملی ارائه دهد و همه تلاش خود را برای کاهش درد و رنج مردم عراق و بهبود خدمات عمومی و ایجاد فرصت اشتغال برای بیکاران به کار گیرد.

نخست‌وزیر عراق همچنین گفت که خود و دولت را ملزم می‌داند که از هرگونه باندبازی و پارتی‌بازی در تعیین توزیع مناصب دولتی اجتناب کرده و پرونده‌های متهمان به فساد و اختلاس را تکمیل کرده و آن‌ها را تحویل عدالت دهد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها