امیر دادرس به دفاع‌پرس خبر داد؛

قابلیت «رویین‌تن» نزاجا در انحراف موشک‌های ضد زره

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: خودروی «رویین‌تن» نزاجا از قابلیت رادارگریزی و انحراف موشک‌های ضد زره برخوردار است.
کد خبر: ۳۶۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵ - 05October 2019

امیر سرتیپ «محمدحسین دادرس» جانشین فرمانده کل ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در خصوص آخرین دستاوردهای سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: یکی از مهمترین این تجهیزات که متناسب با تهدیدات پیش‌ رو ساخته شده است، خودروی سبک تاکتیکی با نام «رویین‌تن» است که قابلیت‌های مهمی در حوزه رزم زمینی و انتقال نیرو دارد.

وی افزود: دانشمندان و متخصصان ما در نیروی زمینی امروز با بهره‌گیری از پیشرفت‌های علمی و صنعتی، این خودروی زرهی را که از سازه سبک و مقاوم برخوردار است، طراحی و تولید کرده‌اند.

قابلیت «رویین‌تن» نزاجا در انحراف موشک‌های ضد زره

جانشین فرمانده کل ارتش ادامه داد: در دنیا مرسوم است که خودروهای زرهی با به‌کارگیری لایه‌هایی قطور از فولاد سخت به‌منظور نفوذناپذیری در برابر موشک‌ها ساخته می‌شوند، اما متخصصان ما در این خودرو از توانمندی پلیمری-نانویی استفاده کردند و این خودروی سبک و ارزان‌قیمت را با قابلیت مانور عالی ساختند.

امیر دادرس با بیان اینکه متخصصان ما در ساخت «رویین‌تن» نزاجا علوم روز را متناسب با نیاز به صحنه آورده‌اند، گفت: تکنولوژی این خودوری زرهی در انحصار خودمان است و این خودروی منحصربه‌فرد از مقاومت لازم برای مقابله با موشک‌ها و همچنین از قابلیت مقابله با سامانه‌های راداری برخوردار است و می‌تواند با ایجاد اهداف کاذب، خود را از برخورد موشک‌های ضد زره ایمن کند.

قابلیت «رویین‌تن» نزاجا در انحراف موشک‌های ضد زره

جانشین فرمانده کل ارتش عنوان کرد: این سامانه زرهی که حاصل تفکر فرزندان این مرز و بوم است، مدل خارجی ندارد و بر مبنای مقابله با تهدیدات خارجی ساخته شده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار