حناچی خبر داد؛

همکاری ژاپنی‌ها با شهرداری تهران در زمینه پدافند غیر عامل

شهردار تهران گفت: رعایت اصول پدافند غیر عامل کشور یکی از مهمترین مسائل در مدیریت شهری است؛ به همین جهت با همکاری ژاپنی‌ها مطالعات بسیاری در این زمینه صورت گرفته است که به دنبال آن، اقدامات متعددی در این حوزه انجام خواهد شد.
کد خبر: ۳۶۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹ - 05October 2019

آسیب‌پذری زیرساخت‌ها موجب ایجاد بحران اجتماعی می‌شودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «پیروز حناچی» شهردار تهران در دومین همایش ملی مصون‌سازی زیرساخت‌ها و صیانت از مردم که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف مدیریت شهری آمادگی برای مقابله با بحران‌هاست؛ اگرچه در بسیاری از مواقع ما از بحران‌های طبیعی خبر نداریم، اما باید برای مقابله با آن‌ها آماده باشیم.

وی افزود: آسیب‌پذیری زیرساخت‌ها و اندک بودن آموزش مردم برای افزایش تاب‌آوری در مواقع بحران، موجب افزایش آسیب در شرایط بحران و در نتیجه ایجاد بحران اجتماعی می‌شود.

شهردار تهران ادامه داد: رعایت اصول پدافند غیر عامل کشور یکی از مهمترین مسائل در مدیریت شهری است؛ به همین جهت با همکاری ژاپنی‌ها مطالعات بسیاری در این زمینه صورت گرفته است که به دنبال آن، اقدامات متعددی در این حوزه انجام خواهد شد.

حناچی گفت: بر اساس کار‌های صورت گرفته، بانک اطلاعات عظیمی در شهر تهران تهیه شده است؛ اطلاعاتی که می‌تواند کمک بسیار خوبی برای ما باشد؛ به‌عنوان مثال، شناسایی مخاطرات تهران و تهیه نقشه گسل‌های تهران از نتایج این تحقیقات است.

وی تدوین برنامه‌های واکنش اضطراری و تهیه نقشه راه‌های خروج اضطراری را از اقدامات شهرداری تهران برشمرد و افزود: بررسی مسئله فرونشست‌ها به دلیل بهره‌برداری بی رویه از منابع زیرساخت‌ها یکی دیگر از مسائل مهم در مدیریت شهری برای کاهش آسیب‌هاست؛ لذا برای کاهش آسیب در شرایط بحران، باید آموزش و افزایش آمادگی افراد را از دوران کودکی مورد توجه قرار دهیم.

شهردار تهران عنوان کرد: تجربه جهانی نشان داده که آموزش مردم برای کاهش آسیب‌پذیری آن‌ها در بحران‌ها و بلایا بسیار تأثیرگذار است؛ علاوه بر این، رعایت اصول پدافند غیر عامل در ساخت و ساز‌ها و اجرای پروژه‌ها بر اساس اصول مهندسی نیز می‌تواند در کاهش تبعات زلزله اثرگذار باشد؛ پس توجه به این موضوعات ایجاب می‌کند تا به موضوعات پدافند غیرعامل توجه بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها