دریادار سیاری خبر داد؛

برپایی بیمارستان‌های صحرایی در نقاط مختلف مرزی/ ایجاد پل هوایی از نقاط مرزی عراق تا تهران

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان این‌که در نقاط مختلف مرزی بیمارستان‌های صحرایی برپا کرده‌ایم، گفت: ارتش در چهار نقطه مرزی با عراق، پل هوایی به مراکز استان و از آنجا باه تهران برقرار کرده است.
کد خبر: ۳۶۵۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵ - 05October 2019

برپایی بیمارستان‌های صحرایی در نقاط مختلف مرزی/ پل هوایی از تمام نقاط مرزی عراق با تهران برقرار شده استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید از مرز خسروی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارتش در ایام اربعین به منظور تأمین بهتر امنیت زائران در چهار نقطه مرزی با عراق با بالگرد‌های هوانیروز پل هوایی را به مراکز استان‌های مرزی برقرار کرده است.

وی افزود: نیروی هوایی ارتش نیز از مراکز استان‌ها به سمت تهران تجهیزات و هواپیما‌های مورد نظر برای برپایی پل هوایی تا تهران را فراهم کرده است.

رئیس ستاد ارتش با بیان اینکه در ایام اربعین توجه بیشتری به مرز می‌شود، گفت: در بحث کمک به زائران برای حضور در راهپیمایی عظیم اربعین، امکانات خوبی به کار گرفته شده است.

امیر سیاری افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمام طول مسیر تردد زائران اربعین حسینی به ویژه در مناطق مرزی، موکب‌هایی را به منظور پذیرایی از زائران برپا کرده است.

وی به برپایی یک آشپزخانه در قصرشیرین اشاره و عنوان کرد: این آشپزخانه برای حمایت از زائران اربعین حسینی در هر وعده می‌تواند ۳۰ هزار پرس غذا سرو کند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش خاطرنشان کرد: ارتش همچنین در نقطه صفر مرز‌ خسروی چند قطعه پارکینگ برای حفاظت از خودرو‌های زائرانی که راهی عراق می‌شوند، ایجاد کرده است.

دریادار سیاری به برپایی بیمارستان‌های صحرایی در نقاط مختلف مرزی اشاره کرد و گفت: می‌توانیم در این بیمارستان‌ها حتی جراحی مغز و اعصاب نیز برای بیماران انجام دهیم.

وی اعلام کرد: علاوه بر بیمارستان‌های صحرایی با کمک هوانیروز، اورژانس هوایی را نیز ایجاد کرده‌ایم تا در صورت نیاز، بیماران را جابجا کنند.

رئیس ستاد ارتش با اشاره به امکانات ایجاد شده در مرز خسروی گفت: امیدوارم مسئولان کشور عراق هرچه زودتر زمینه بازگشایی مجدد مرز خسروی را فراهم کنند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار