محمدعلی الحوثی: ترامپ و دولت آمریکا مخالف صلح در یمن هستند

عضو شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه آمریکا بارها مانع حصول توافق میان یمنی‌ها شده؛ گفت که توقف حمایت‌های خارجی از ائتلاف سعودی مسیر رسیدن به صلح است.
کد خبر: ۳۶۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵ - 05October 2019

محمد علی الحوثی: ترامپ و دولت آمریکا مخالف صلح در یمن هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه آمریکا شریک اصلی تجاوز به یمن به شمار می‌رود، گفت که ترامپ و دولت آمریکا مخالف هرگونه صلحی در یمن هستند.

وی در گفت‌و‌گو با روزنامه قازت دووار ترکیه گفت: «نیروهای یمنی برای دفاع از خود می‌جنگند ولی با این وجود از هرگونه گفت‌وگویی که به جنگ خاتمه دهد استقبال می‌کنیم اما باید گفت زمانی جنگ به پایان می‌رسد که حمایت‌های آمریکا، اسرائیل، انگلیس و فرانسه متوقف شود.»

الحوثی محاصره همه جانبه یمن را «جنایت جنگی» دانست و گفت که این اقدام نمونه تروریسمی است که بدترین بحران انسانی را در یمن به وجود آورده است.

این مقام بلندپایه یمنی تأکید کرد که اگر ائتلاف سعودی پیشنهاد شورای عالی سیاسی یمن برای حل مسالمت‌‌آمیز بحران را بپذیرد، این همان چیزی است که یمنی‌ها می‌خواهند اما اگر آن را رد کند، نیروهای یمنی ضربات دردناک‌تری به آنها وارد می‌سازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حملات پهپادی و موشکی ارتش یمن اشاره کرد و گفت که این اهداف به دقت مشخص می‌شوند و شرایط جنگ و تحولات درگیری در تعیین اهداف لحاظ می‌شود. به گفته وی ائتلاف سعودی اطمینان دارد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قادر به پاسخ هستند و نیروهای یمنی می‌توانند در هر زمان و مکانی دست به عملیات بزنند.

الحوثی تأکید کرد که کشورهای متجاوز به یمن باید قدرت ارتش و انصارالله یمن را در آینده بپذیرند.

انصارالله یمن در تاریخ ۲۷ سپتامبر گذشته (پنجم مهر) از طرحی سخن گفت که محور اصلی آن توقف هر نوع حمله به عربستان سعودی بود. انصارالله همچنین اعلام کرد که منتظر است سعودی‌ها پاسخ شایسته‌ای به این طرح صلح بدهند.

در همین راستا سه منبع دیپلماتیک و دو منبع دیگر به رویترز گفتند که ریاض از این طرح استقبال کرده و برای کاستن از تنش‌ها، به طور جدی برقراری نوعی آتش‌بس را بررسی می‌کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار