رویوران در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

یمنی‌ها پیشرفته‌ترین تسلیحات غربی‌ها را تحقیر کردند/ آل سعود چاره‌ای جز آتش‌بس و مذاکره ندارد

یک کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر اینکه عربستان سعودی چاره‌ای جز مذاکره و آتش‌بس ندارد، گفت: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با روحیه جهادی و امکانات محدود پیشرفته‌ترین تسلیحات سعودی‌ها را که از آمریکایی‌ها و غربی‌ها با دلارهای نفتی خریداری کرده بودند، به زانو درآوردند.
کد خبر: ۳۶۵۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴ - 06October 2019

یمنی‌ها با امکانات محدود پیشرفته‌ترین تسلیحات غربی‌ها را تحقیر کردند/ آل سعود چاره‌ای جز آتش‌بس و مذاکره ندارد«حسین رویوران» کارشناس مسائل غرب آسیا در خصوص پیروزی‌های اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در گفت‌و‌گو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس اظهار داشت: عربستان سعودی در حمله به یمن اشتباه بزرگی مرتکب شده است؛ چرا که یمن یک جامعه ریشه‌دار و دارای تاریخ طولانی هفت هزار ساله است. سعودی‌ها فکر می‌کردند، ظرف دو یا سه هفته به اهداف خود در یمن دست پیدا خواهند کرد.

 وی در ادامه با تاکید بر اینکه جوامع دارای تمدن و فرهنگ حاضر نیستند شرافت خودشان را از دست بدهند، گفت: یمنی‌ها در مقابل حمله عربستانی‌ها به شدت مقاومت را شروع کردند. امروز آنچه که در یمن می‌بینیم، نوعی بلوغ و پختگی مقاومت در مردم این کشور است.

ریوران افزود: حمله پهپادی به «آرامکو» و آزادسازی ۴۰۰ کیلومترمربع در عملیات بزرگ و موفق «نصر من الله» در روزهای اخیر نشان می‌دهد که معادلات جنگ به نفع جامعه یمن تغییر پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی یمنی‌ها عربستان را دچار بحران کرده است، گفت: یمنی‌ها با کمترین امکانات عربستان سعودی را به خاک سیاه و مذلت نشاندند، یمنی‌ها با امکانات محدود پیشرفته‌ترین تسلیحات غرب را به زانو درآوردند، این نشان می‌دهد که پیروزی از آن جامعه یمن است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر اینکه عربستان سعودی باید به دنبال مذاکره و آتش‌بس برای فرار از این مهلکه باشد، تصریح کرد: البته ناگفته نماند آنچه که در یمن اتفاق افتاده است با آتش‌بس و مذاکره پایان نمی‌یابد، بلکه پایان جنگ شروع یک فرآیندی است که عربستان باید کفاره گناهان خود را بپردازد. عربستان بدون پرداخت خسارات و آبادسازی یمن از بحران خارج نخواهد شد.

به گزارش دفاع‌پرس، عربستان سعودی از فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل ائتلاف نظامی به یمن حمله کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری یمن را مجددا به قدرت بازگرداند و یمن را همچنان به عنوان حیات خلوت خود نگه دارد؛ اما تاکنون نتوانسته‌اند اهداف اعلانی خود را تحقق بخشند و روز به روز در باتلاق یمن که آمریکایی‌ها برای آنها درست کرده‌اند فرو می‌روند.

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار