سرهنگ طبائی:

افزایش ۴ برابری صدور گذرنامه از ابتدای ماه صفر/ ثبت نام در سامانه «سماح» اختیاری است

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا از افزایش چهار برابری صدور گذرنامه از ابتدای ماه صفر خبر داد.
کد خبر: ۳۶۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶ - 06October 2019

افزایش چهار برابری برای صدور گذرنامه از ابتدای ماه صفربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سرهنگ «سید محمدرضا طبائی» رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه امسال در حوزه گذرنامه با تراکم چندبرابری مواجه بودیم، اظهار داشت: در این زمینه نسبت به سال گذشته سه تا چهار برابر افزایش داشتیم.

وی ادامه داد: طبق تصمیم‌گیری‌ها و به دلیل اینکه ظرفیت صدور گذرنامه محدود بود با هماهنگی‌های صورت گرفته و توافق با دولت عراق، برای سفر اربعین برگ تردد اربعین طراحی شده است.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا گفت: مراحل دریافت برگ تردد، همان مراحل دریافت گذرنامه است با این تفاوت که مراجعه‌کننده به پلیس +۱۰ عنوان می‌کند که برای سفر اربعین است.

سرهنگ طبائی با بیان اینکه از ابتدای ماه صفر تا کنون بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار گذرنامه صادر شده است، افزود: میزان صدور گذرنامه بیش از ۷۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی در خصوص برگ تردد بیان کرد: از هفتم مهرماه کار صدور برگ تردد اربعین شروع شده است. ۳۰۸ هزار برگ تردد چاپ و ۲۷۳ هزار برگ تردد تحویل پست شده است. ۵۰ هزار برگ تردد جدید نیز در حال چاپ است.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا گفت: ۸۰ هزار نفر در صف صدور گذرنامه هستند که تا شش روز آینده برای آن‌ها صادر خواهد شد. همچنین برگ تردد اربعین تا دو روز قبل از اربعین صادر می‌شود.

ثبت نام در سامانه سماح اختیاری است

سرهنگ طبائی با بیان اینکه هم‌اکنون کشور عراق به کسانی که گذرنامه دارای شش ماه اعتبار و کمتر از آن را دارند، اجازه تردد می‌دهد، افزود: در صورتی که کشور عراق روزی این اجازه را ندهد تمهیداتی اتخاذ شده که مشکل زائران در نقطه صفر مرزی برطرف شود.

وی در خصوص تعداد استفاده زائران از این برگ تردد گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با کشور عراق، زائران می‌توانند همچون گذرنامه تا زمانی که تاریخ آن تمام نشود از آن استفاده کنند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: ثبت نام در سامانه سماح اختیاری است و این ثبت نام به دلیل مسائل بیمه‌ای و امنیتی است.

سرهنگ طبائی با بیان اینکه از شهروندان خواهش می‌کنم که به پلیس گذرنامه مراجعه نکنند؛ چرا که این مراجعه باعث کندی کار می‌شود، گفت: سامانه پیامکی ۱۱۰۳۰۰۰۰۱۰ و ۱۱۰۳۰۰۰۰۰۲ برای شهروندان راه‌اندازی شده که می‌توانند با ارسال کد ملی، برگ تردد آماده خود را پس از ۲۴ ساعت تحویل بگیرند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا در خصوص کسانی که گذرنامه‌های خود را در عراق گم می‌کنند، بیان کرد: زائران در صورت گم شدن گذرنامه و برگ تردد اربعین می‌توانند به سرکنسولگری ایران در عراق، کربلا، بصره، نجف و کاظمین مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها