فروزنده:

دفاع مقدس ما امروز استقامت در مقابل تحریم‌هاست

سخنگوی جمعیت ایثارگران گفت: رزمنده‌ها برای انجام وظیفه می‌‎رفتند و نه منافع خودشان. دیروز جنگ ما در میدان‌های نبرد بود و امروز در استقامت مقابل تحریم‎‌ها.
کد خبر: ۳۶۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱ - 06October 2019

دفاع مقدس ما امروز استقامت در مقابل تحریم‌هاستبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، لطف‌الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران در آیین «نقل دلدادگی» با روایتگری از روزهای جنگ به بیان تاریخچه‌ای از جنگ پرداخت و اظهار داشت: در ابتدای جنگ بخش زیادی از خاک کشور ما اشغال شد. در طول 45 روز شهید جهان‌آرا و همزمانش دفاع جانانه‌ای کردند اما مشکلی که در آن داشتیم همراهی نکردن رئیس جمهوری بنی‌صدر بود. او معتقد بود باید زمین بدهیم و زمان بگیریم. یعنی اجازه بدهیم دشمن داخل بیاید و بعد آن‌ها را در موقعیت مناسب بیرون برانیم. در زمان بنی‌صدر سه عملیات انجام دادیم که شکست خورد. اولین عملیات موفقیت‌آمیز منجر به شکست حصر آبادان شد که دلیل پیروزی هم تغییر نگاه‌ها نسبت به جنگ تحمیلی بود.

وی افزود: جوانان ما با ورود به موضوع جنگ، سازماندهی شده و به همراه نیروهای سپاهی که از بطن مردم شکل گرفته بود به میدان آمدند. بزرگترین کار در سال‌های اول جنگ، آزادسازی خرمشهر بود.

فروزنده تصریح کرد: عملیات فتح‌المبین از عملیات‌های پیروزمندانه بود که بخش زیادی از کشور را آزاد کرد. شب عملیات برآورد کردند که تعداد نیروهای دشمن بیش از پیش‌بینی‌هاست اما نظر فرماندهان بود که ناچارا باید عملیات کنیم. شبی که قرار بود عملیات شود تانک‌های دشمن آماده بودند تا با کوچکترین حرکت، آتش بریزند. احتمال شهادت افراد زیاد بود اما همان شب خداوند لطف کرد، بارانی شدید بارید و تانک‌های دشمن گیر کردند، رزمندگان توانستند نیروهای دشمن را دور بزنند. چند ماه بعد هم عملیات آزادسازی خرمشهر انجام گرفت که با موفقیت همراه بود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: شهید احمد کاظمی با یک گردان و حاج حسین خرازی با گردان خود وارد شهری شدند که 20 هزار نیروی دشمن در آن مستقر بودند. از طرف فرماندهی اجازه ورود نیروها به شهر داده شد، چنان رعب و وحشتی به دل دشمن افتاد که بعثی‌ها گروه گروه خود را به نیروهای ایرانی تسلیم می‌کردند.

وی در ادامه افزود: دشمن به این نتیجه رسیده بود که نمی‌تواند به این صورت با ما بجنگد. اتفاقاتی در لبنان افتاد، عملیات‌های خوبی در ایران انجام دادیم تا به عملیات والفجر 8 ـ آزادسازی فاو ـ رسیدیم. در این عملیات از اصل غافلگیری استفاده شد. دشمن تصور نمی‎کرد کسی بتواند از رود خروشان اروند عبور کند. در همین عملیات جوانی 15 یا 16 ساله در شرایطی قرار گرفت که دوستش زخمی شد برای اینکه دوستش را نجات دهد از یونولیت به عنوان عامل نجات استفاده کرد و از آب عبور کرد. با چشم خود دیدم دو جوان در زمان درگیری یکی شهید و دیگری زخمی شدند، فردی که زخمی شده بود گریه می‌کرد، تصورم این بود به خاطر دستش ناراحت است اما گفت به خاطر این گریه می‌کنم که شهید نشدم. آنقدر معرفت‌ها بالا بود که جوانان کم سن و سال چنین کارهای بزرگی انجام می‌‎دادند.

فروزنده با بیان اینکه روحیه جهاد و ایثار عنصری بود که در دفاع مقدس ما را به اوج رساند، گفت: امروز قدرت این را داریم همانطور که پهپاد آمریکا را می‌زنیم و چیزی نمی‌تواند بگوید، کشتی انگلیسی را هم می‌گیریم. این نتیجه جهادها و زحماتی است که بچه‌ها در جنگ کشیدند. جنگ ما پایه اعتقادی داشت و کسی که به جبهه می‌رفت عاشق ولایت و اهل بیت (ع) بود. رزمنده‌ها برای انجام وظیفه می‌‎رفتند و نه منافع خودشان. دیروز جنگ ما در میدان‌های نبرد بود و امروز در استقامت مقابل تحریم‎‌هاست.

وی در پایان گفت: امروز کوچه و خیابان‌ها به اسم شهداست اما چقدر از شهدا می‌دانیم. کسی مثل شهید شاهرخ ضرغام بعد از انقلاب منقلب شد، توبه کرد و نیروهای مردمی را برای دفاع مقدس سازماندهی کرد و یکی از فرماندهان درجه یکی شد که هر شب در بین عراقی‌ها گشت می‌زد و از دشمن تلفات می‌گرفت. ضرغام ظهر عاشورا ترکش خورد و شهید شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها