عضو انجمن ادبی دفاع مقدس استان کرمان:

ادبیات پایداری چراغ غیرت ملت‌ها را در برابر متجاوز روشن نگه دارد

عضو انجمن ادبی دفاع مقدس استان کرمان گفت: ادبیات پایداری می‌تواند چراغ غیرت ملت‌ها در برابر متجاوز را روشن نگه دارد و الگو‌های پایداری را نو به نو به نسل‌های پیش رو معرفی کند.
کد خبر: ۳۶۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲ - 06October 2019

احمد یوسف زاده عضو انجمن ادبی دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرمان اظهار داشت: به همت اساتید بزرگوار دانشگاه شهید باهنر و همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان، هفتمین کنگره «ادبیات پایداری» 17 مهر در تالار وحدت این دانشگاه برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: برگزاری 6 دوره موفق این کنگره تاکنون توانسته است منجر به تولید و چاپ صدها مقاله ارزشمند شود که در دیداری که با رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) داشتم، ایشان از این حرکت چند ساله بسیار خرسند شدند.

وی افزود: برگزاری کنگره ادبیات پایداری در نوع خود حرکتی کم نظیر بوده و این آثار می‌توانند سال ها برای محققین حوزه ادبیات پایداری منبع و مرجعی قابل اعتماد باشد.

یادگار دوران دفاع مقدس با بیان اینکه چنین کنگره‌هایی می‌تواند برای دانشجویان این رشته تولید محتوای درسی کند، عنوان کرد: برای علمی و روشمند شدن ادبیات پایداری خوشبختانه اولین کرسی ادبیات پایداری در دانشگاه شهید باهنر سالها پیش تاسیس شده است.

وی با اشاره به بین المللی کردن کنگره ادبیات پایداری گفت: از آنجا که همه کشورها به هر حال ادبیات مقاومت دارند و در این زمینه فعالیت کرده اند، دامنه این کنگره را بایستی خیلی وسیع تر و حتی به صورت بین المللی برگزار کرد.

یوسف زاده ادامه داد: دفاع از شرف و آیین و خاک مطلوب همه ملل است و مخصوصا کشورهایی که درگیر جنگ ناخواسته شده و مورد هجوم دشمن قرار گرفته اند می‌توانند بیش از همه به این ادبیات ببالند.

وی در پایان با بیان اینکه ایران به عنوان یک کشور سربلند در دفاع از خود و کرمان به عنوان استانی تاثیر گذار با چهره‌های شاخص در جنگ می تواند بهترین میزبان برای برگزاری یک کنگره بین المللی ادبیات مقاومت باشد، افزود: ادبیات پایداری می‌تواند چراغ غیرت ملتها در برابر متجاوز را روشن نگه دارد و الگوهای پایداری را نو به نو به نسل های پیش رو معرفی کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها