دستور نخست‌وزیر عراق برای تعامل مسالمت‌آمیز با معترضان

نخست‌وزیر عراق دستور داد که نحوه برخورد نیرو‌های امنیتی با تظاهرات‌کنندگان به صورت مسالمت‌آمیز باشد.
کد خبر: ۳۶۵۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴ - 06October 2019

دستور نخست‌وزیر عراق برای تعامل مسالمت‌آمیز با معترضانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق دستور داد که نحوه تعامل نیرو‌های امنیتی با معترضان به دور از هرگونه خشونت باشد.

به نوشته خبرگزاری «اخبار العراق»، فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که عبدالمهدی دستور داده که رفتار نیرو‌های امنیتی با معترضان مسالمت‌آمیز باشد.

نخست‌وزیر عراق روز یکشنبه طی نطقی در جلسه هیأت دولت با اشاره به اینکه پیشنهاد‌هایی برای یک بسته حمایتی شامل اصلاحات قانونی، مالی و اداری ارائه شده است، افزود: «ما از اجرای پروژه‌ها حمایت می‌کنیم و قرار است وام‌هایی به پروژه‌های کوچک اختصاص یابد و جوانان داوطلبانه برای ارتش به کار گرفته شوند.»

اولین تصمیمات مهم در راستای پاسخ به مطالبات معترضان شب گذشته به دست کابینه عراق گرفته شد که عمده آن در خصوص تهیه مسکن برای خانواده‌های بی‌بضاعت و کم درآمد و ایجاد اشتغال بود.

طبق تصویب هیأت دولت عراق، مقرر شد تا زمین‌های مسکونی برای خانواده‌های کم درآمد و دیگر طیف‌ها طبق تصمیم شورای وزیران، اختصاص یابد. همچنین باید جانمایی ۱۷۰۰۰ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های کم درآمد در استان بصره ظرف نهایتا چهار هفته، تکمیل شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها