شهیدی که با «گریدر» به بهشت رفت+ تصاویر

«اکبر گودرزی‌» زمانی که به شهادت رسید، تنها 15 سال داشت، او در حین انجام ماموریت بر روی یک گریدر در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید.
کد خبر: ۳۶۵۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰ - 08October 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، جهادگران و مهندسان رزمی جهاد سازندگی از جمله نیروهایی بودند که در کنار رزمندگان میدان‌های نبرد هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی را ایفا کردند. جهاد سازندگی به عنوان یکی از ارکان اصلی، در دفاع به نیروهای سپاه و بسیج کمک‌های شایانی در ساخت تجهیزات جنگی و همچنین به کارگیری ادوات مهندسی کرد.

شهید «اکبر گودرزی» نیز یکی از جهادگران جوانی بود که به عنوان راننده گریدر در جبهه فعالیت می‌کرد. وی 16 شهریور سال 51 در شهر کرج به دنيا آمد. تازه مقطع راهنمایی را پشت سرگذاشته بود که عزم رفتن به جبهه کرد.

بلدوزری که مرکب بهشتی یک شهید 15 ساله شد+ تصاویر

به جهت سن کمی که داشت مسئولین اعزام جبهه عذرش را خواستند اما او با دست بردن در فتوکپی شناسنامه، تاریخ تولدش را به سال 1349 تغییر داد و فتوکپی آن را به مرکز اعزام نیرو ارائه کرد تا مجوز حضور در جبهه را گرفت.

شهید گودرزی از طریق جهاد سازندگی کرج به جبهه اعزام شد و با آموزشی که دید به عنوان راننده دستگاه مهندسی مشغول رزم شد.

او چند مرتبه با همین سمت در جبهه حضور پیدا کرد و یک‌بار هم مجروح شد.

بلدوزری که مرکب بهشتی یک شهید 15 ساله شد+ تصاویر

سرانجام شهید گودرزی در سحرگاه 14 د سال 66 در حالی‌که 15 سال بیشتر نداشت و با گریدر مشغول زدن خاکریز در منطقه عملیاتی شلمچه بود، هدف گلوله مستقیم تانک قرار گرفت.

شدت اصابت گلوله به گریدر به حدی بود که بر اثر ترکش و موج انفجار پیکر شهید اکبر گودرزی متلاشی شد و این سنگرساز بی‌سنگر به جمع شهدا پیوست.

تصاویر پیش رو گریدر محل شهادت شهید گودرزی را نشان می‌دهد.

بلدوزری که مرکب بهشتی یک شهید 15 ساله شد+ تصاویر

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار