کارشناس مسائل سیاسی:

آمریکایی‌ها هرچه بیشتر خرج می‌کنند، بیشتر شکست می‌خورند

محمد صفایی گفت: طبق سنت الهی قدر قدرت‌های شیطانی و سلطه‌گر هر چه قدر بیشتر در منطقه خاورمیانه پول خرج می‌کنند، خودشان مسیر شکست‌شان را بیشتر فراهم می‌کنند.
کد خبر: ۳۶۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷ - 07October 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از «رادیو گفتگو»، برنامه «گفت‌وگوی سیاسی» با موضوع (بررسی و تحلیل سیاست فشار حداکثری آمریکا، سیاستی شکست خورده و بی فرجام در دیدار رهبری با فرماندهان سپاه) با حضور محمد صفایی، کارشناس مسائل سیاسی روانه آنتن شد.

محمد صفایی در این گفت‌وگو اظهار داشت: در ائتلافی که آمریکا با حضور برخی از کشور‌های منطقه علیه جمهوری اسلامی تشکیل داد و فشار زیادی که در یمن وارد کرد، با توجه به نفوذی که محور مقاومت در منطقه به دست آورده و شکست‌های متعددی که محور مقاومت توانست بر آن‌ها تحمیل کند، از جمله شکستی که اسرائیل از لبنان و در سوریه متحمل شد، ناکامی اقداماتی که در عراق داشتند و شکست سنگینی که اخیرا در یمن خوردند، با توجه به قدرت جمهوری اسلامی و محور مقاومت که حاضر نیستند زیر سلطه آمریکا قرار بگیرند، این ائتلاف نتوانسته موفقیتی به دست بیاورد.

وی افزود: ممکن است برخی تصور کنند فشار‌های اقتصادی آمریکا عامل اصلی مشکلات اقتصادی در کشور شده است، در حالی که اگر به جمعیت و منابع طبیعی کشور و نیروی کار نگاه کنید، متوجه خواهید شد که علت اصلی مشکلات معیشتی که چند سال اخیر در کشور روی داده است، ناشی از مشکلات مدیریتی است و اگر بعضی از وزارتخانه‌ها و مسئولان بهتر عمل می‌کردند، می‌توانستند بهتر از این مسائل و مشکلات را ساماندهی کنند، ساماندهی مشکلاتی که با تکیه بر سرمایه انسانی ما به خوبی قابل کنترل و اداره است، نیروی انسانی که بعید می‌دانم در هیچ کجای دنیا با این فشاری که تحریم‌های آمریکا بر ما وارد کرده است، مردم بتوانند تحمل کنند و بتوانند پای نظامشان بیاستند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: تصور می‌کنم مهم‌ترین مساله‌ای که در مدیریت شرایط کنونی می‌تواند به ما کمک کند، مساله مدیریت داخلی کشور است. از طرفی فشاری که در مسائل مختلف از جمله مسائل اقتصادی بر کشور ماست، از ابتدای انقلاب تا به امروز که چهل سال از انقلاب می‌گذرد، باعث بالندگی جمهوری اسلامی و شکست سیاست‌های آمریکا شده است، شکستی که هر جا رخ داده، جایی بوده است که ما با روحیه جهادی و شهادت‌طلبی و اخلاص تمام کار را انجام دادیم.

محمد صفایی گفت: از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی تحریم‌های آمریکا به ویژه بر صنایع نظامی ما و ارگان‌های نظامی ما وجود داشت، ولی آن‌ها با اخلاص ویژه‌ای که داشتند با روحیه جهادی و شهادت‌طلبی که داشتند، همه این عرصه‌ها را پشت سر گذاشتند و نتیجه گرفتند. در واقع طبق سنت الهی هر چه قدر قدرت‌های شیطانی و سلطه‌گر هر چه قدر بیشتر پول خرج می‌کنند، خودشان مسیر شکست‌شان را بیشتر فراهم می‌کنند. در بیانات رهبری نیز اشاره کردند که طبق سخنان خود آمریکایی‌ها حداقل هزینه‌ای که در سوریه برای مساله محور مقاومت کردند، هفت هزار میلیارد دلار تخمین زده شده که خیلی بودجه سنگینی است.

وی افزود: در حالی آمریکا و متحدانش هزینه‌های هنگفتی را در سوریه خرج کردند که امروز ناچار شدند با همه تبلیغات رسانه‌ای که داشتند و خواستار سرنگونی رژیم قانونی سوریه بودند، بسیاری از نیرو‌های و تجهیزات خود را کاهش دهند و مناطق در تسلط خودشان را به محور مقاومت واگذار کنند و آن‌ها را پیروز بحران سوریه بدانند و پایگاه‌های خود را خالی کنند. به طوری که اخیرا شنیده شده آمریکایی‌ها در حال خالی کردن پایگاه اصلی‌شان در قطر هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: لذا اگر ما بتوانیم روحیه جهادی را در سایر بخش‌های دیگر کشور شکل دهیم، روحیه‌ای که حتی رهبری در سخنانی فرمودند آتش به اختیار باشد و جوانان منتظر نباشند که از آن‌ها بخواهند به صحنه بیایند، هر چند باید حمایت‌های دولتی وجود داشته باشد، اما اگر جوان‌ها منتظر نباشند که کسی برایشان کاری بکند و خودشان دست بر زانو بلند شوند، ما خیلی راحت این برهه را هم پشت سر می‌گذاریم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار