دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران عنوان کرد؛

تأسیس بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران

حجت‌الاسلام «محمود علیخانی» از تأسیس یک‌هزار و ۱۵۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۳۶۵۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰ - 07October 2019

تأسیس بیش از 1000 کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندرانبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «محمود علیخانی» دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مازندران در دیدار با «عباس زارع» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تشریح بخشی از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اظهار داشت: چهار هزار و ۲۰۰ مسجد در مازندران، وجود دارند که باید در تمام شهر‌های استان و روستا‌های بالای هزار نفر جمعیت، کانون تشکیل شود.

وی به اساسنامه جدید ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و افزود: در این اساسنامه که از سوی حجت‌الاسلام «حبیب‌رضا ارزانی»، دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور به استان‌ها ابلاغ شده، بر نشست فصلی با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اشاره شده است.

حجت الاسلام علیخانی بیان کرد: یک‌هزار و ۱۵۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد تاکنون در مازندران، تاسیس شده‌اند که تا پایان سال جاری باید در تمام شهر‌ها و روستا‌های بالای هزار نفر جمعیت، این مراکز تشکیل شوند که همکاری نهاد‌ها و ادارات دیگر به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را می‌طلبد.

وی بیان کرد: اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به صورت جهادی، فعالیت‌های بسیاری نظیر فرهنگی، قرآنی، کتابخوانی، هنری و... را به اقشار مختلف جامعه، ارائه می‌دهند.

حجت الاسلام علیخانی ابراز کرد: ثبت فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سامانه بچه‌های مساجد یکی از برنامه‌های خوب و ارزشمند است که با مراجعه به آن، تمام مسئولان به‌ویژه استاندار و مدیر کل ورزش و امور جوانان می‌توانند به طور مستند از فعالیت‌های این مراکز نظیر اوقات فراغت، آگاهی یابند.

وی به مشکلات ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران اشاره کرد و گفت: ساختمان این ستاد فاقد مکان، سیستم تهویه هوا، روشنایی لازم و... است و همچنین برخی کانون‌های مساجد استان به تجهیزات به‌روز و...، نیاز دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها