فرمانده دریابانی مازندران خبر داد؛

تأمین امنیت ۳۶۰ کیلومتر مرز آبی کشور توسط دریابانی مازندران

سید تقی حسینی از تأمین امنیت ۳۶۰ کیلومتر مرز آبی کشور توسط دریابانی مازندران خبر داد.
کد خبر: ۳۶۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱ - 07October 2019

تأمین امنیت 360 کیلومتر مرز آبی توسط دریابانی مازندرانبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سید تقی حسینی» فرمانده دریابانی مازندران امروز در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در سالن اجتماعات دریابانی برگزار شد، عمده وظایف نیروهای دریابانی را تامین امنیت آب‌های سرزمینی، تامین امنیت مرزهای دریایی و حفظ مرزها برشمرد و با اشاره به هشت هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز کشور اظهار داشت: استان مازندران دارای ۳۶۰ کیلومتر مرز آبی است.

حسینی گفت: چهار بندر مهم ما در مازندران شامل بندر امیرآباد، بندر فریدونکنار، بندر پایانه تختی شمال و بندر نوشهر است که فعالیت اقتصادی و کار واردات و صادرات انجام می‌دهند و تامین امنیت در این بنادر بر عهده ماست.

وی با بیان اینکه تولیدکننده شناورهای عملیاتی هستیم، افزود: نیروی انتظامی در سال ۹۸ تعداد شناور ناوچه ۶۰ فوتی با قدرت عملیاتی بالا در چرخه امنیت دریایی بکارگیری کرد که در مقابله با جرائم دریایی بسیار تاثیرگذار است.

فرمانده دریابانی مازندران با بیان اینکه هیچ تهدیدی در دریای خزر نداریم، گفت: در ارتباط با  برخورد  متخلفین ۵۷۸ دستگاه شناور متخلف شناسایی کردیم.

وی گفت: نیروهای مرزبانی در تابستان امسال توانستند ۲۷۴ نفر را که در دریا دچار حوادث دریایی شدند امداد و نجات و احیا کنند.

حسینی گفت: استان مازندران دارای ۳۷۰ نقطه حادثه خیز است و در طول ۳۶۰ کیلومتر دریای خزر ۹۰ نقطه به عنوان ایستگاه دریایی مشخص و یک هزار و ۸۰۰ شناور را مستقر کردیم.

وی تصریح کرد: در استان مازندران یک مرکز تعمیرات و تجهیزات شناوری داریم تا اگر شناوری در اجرای ماموریت دچار نقض شد را مرمت کنیم.

فرمانده دریابانی مازندران در ادامه گفت: بزرگترین مرکز آموزش علوم دریایی کشور در استان مازندران است و همکاران ما تاکنون هفت دوره آموزشی در این آموزشگاه سپری کردند و قرار است بعد از اتمام دوره‌ها برای مقابله با پدیده شوم قاچاق به جنوب کشور مهیا و تجهیز شوند.

حسینی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد دو هزار و ۳۰۵ قطعه ماهیان خاویاری که در دریای خزر گرفتار دام صیادان شدند و قابل رهاسازی بودند را داخل دریا رهاسازی کردیم، گفت: پنج هزار و ۳۲۶ قطعه ماهیان خاویاری در یکسال گذشته کشف و ضبط شد.

این مسئول گفت: در یک سال گذشته کشف دو کیلو و ۷۰۰گرم خاویار،۷۱ کیلو و ۴۰۰ گرم ماهی خاویاری داشتیم و  ۲۳۱هزار و ۶۳۸رشته دام ماهیان فلسدار، شش هزار و ۲۴۰رشته دام ماهیان غضروفی نیز در دریای خزر جمع آوری شد.

حسینی مقابله با صیادان غیر مجاز و کشف و جمع آوری دامهای صیادی را ضربه جبران ناپذیری بر پیکر اقتصادی صیادان غیرمجاز دانست و گفت: در برخورد با صید و صیادی غیر مجاز ۱۱۶ فروند شناور صیادی غیر مجاز در دریای خزر توسط همکاران ما توقیف شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار