یک مقام دولت مستعفی یمن: امارات متجاوز است و قصد خروج از یمن ندارد

وزیر حمل و نقل دولت مستعفی یمن اعلام کرد که امارات نه تنها قصد خروج از یمن ندارد، بلکه نیروهای خود را در جنوب این کشور افزایش داده است.
کد خبر: ۳۶۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶ - 07October 2019

یک مقام دولت مستعفی یمن: امارات متجاوز است و قصد خروج از یمن نداردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزیر حمل و نقل دولت مستعفی یمن روز دوشنبه در سخنانی گفت که «امارات از یمن عقب‌نشینی نخواهد کرد و قصدی هم برای عقب‌نشینی ندارد».

وی با بیان آنکه «امارات کشوری متجاوز است»، اعلام کرد که «این کشور نه تنها قصدی برای عقب‌نشینی ندارد، بلکه تعداد نیروهای خود را در جنوب یمن افزایش داده است».

وزیر حمل و نقل دولت مستعفی یمن تاکید کرد که «محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی از یمن خارج نخواهد شد، مگر زمانی که کشور ما را در دریایی از خون غرق کند».

امارات اخیرا 100 خودروی زرهی و تجهیزات نظامی را وارد جنوب یمن کرده است که این مساله واکنش شدید مسئولان انصارالله را همراه داشته است.

«محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن به این اقدام امارات واکنش نشان داد و ورود 100 خودروی زرهی به استان تعز (غرب یمن) را «اقدامی اشتباه» خواند.

وی در ادامه به اقدام امارات در تاسیس بندری در شهرستان المخا استان تعز اشاره کرد و گفت که «استفاده نظامی از بندر المخا، مغایر با قوانین بین‌المللی است».

محمد البخیتی گفت که «تلاش‌های امارات برای ساختن بندر نظامی در المخا نشان می‌دهد که این کشور قصد خروج نیروهایش از یمن را ندارد».

عضو شورای سیاسی انصارالله افزود: «هر اقدامی که امارات در یمن انجام می‌دهد، با نظارت آمریکا صورت می‌گیرد و قواعد درگیری تغییری نخواهد کرد».

وی تاکید کرد که «ما در برابر تحرکات نظامی امارات که به نفعش نیست، ساکت نخواهیم نشست. اماراتی‌ها باید به طور کامل از یمن خارج شوند».

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها