اذعان کارشناسان نظامی به موفقیت ایران در طراحی و ساخت ادوات نظامی

رسانه‌ها و کارشناسان نظامی با اشاره به دستاورد جدید نظامی ایران به نام سامانه هدایت و کنترل موشک نقطه زن «لبیک -1» اذعان داشتند، طراحی بومی نشانگر اعتماد به نفس ایرانی‌هاست.
کد خبر: ۳۶۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷ - 07October 2019

اذعان کارشناسان نظامی به موفقیت ایران در طراحی و ساخت ادوات نظامیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته چند دستاورد جدید در حوزه دفاعی را به نمایش گذاشت که یکی از آن‌ها سامانه «هدایت و کنترل موشک نقطه زن لبیک -1» است.

به گفته کارشناسان نظامی، این اقدام ایران قدرت طراحی ویژه این کشور در ساخت و تولید تجهیزات نظامی را نشان می‌دهد.

به گزارش هفته‌نامه «جینزدیفنس» ایران پنج‌شنبه گذشته در مراسمی از سامانه ارتقا یافته جدید هدایت و کنترل موشک نقطه زن به نام «لبیک-1» رونمایی کرد.

در گزارش جینز دیفنس آمده است که سامانه لبیک-1، مشابه سامانه هدایتگر موشک‌های سری «فاتح -110» است، که بنابر گزارش‌ها حزب الله لبنان نیز به این جنگ افزار مجهز است و به نظر می‌رسد با راکت «زلزال» نیز سازگار است.

وبگاه «تایمز اسرائیل» نیز دوشنبه در این زمینه نوشت: ارتش ایران می‌گوید که یک کیت جدید برای تبدیل راکت توپخانه به موشک‌های سطح به سطح تولید کرده است.

«یوزی رابین» پدر موشکی رژیم صهیونیستی در این زمینه به این نشریه گفت، ایرانی‌ها سالهاست که این کار را انجام می‌دهند و قبلا نیز کیت‌های تبدیل موشک فاتح 110 را نمایش دادند.

وی در ادامه گفت، آنچه که در این کیت جدید به نظر می‌رسد آیرودینامیک باله‌هاست که بسیار منحصر به فرد است و تاکنون در هیچ کشور دیگری مشاهده نشده است. حرکت به سمت طراحی بومی به جای کپی کردن از دیگران، نشانگر اعتماد به نفس ایرانی‌هاست. هدف از این آیرودینامیک جدید و منحصر به فرد نیز احتمالاً افزایش مانور راکت‌های تبدیل شده است.

یوزی رابین در خاتمه گفت: «این دقیقا همان پروژه ساخت راکت نقطه زنی است که نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) و ارتش اسرائیل آن‌را خط قرمز می‌دانند.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست کابینه امنیتی در روز یکشنبه پیشنهاد داد برای مقابله با موشک‌های کروز ایران سامانه دفاع هوایی گسترد‌ه‌ای ایجاد شود.

گفته می‌شود که طرح پیشنهادی نتیانیاهو میلیاردها شکل (واحد پول رژیم اسرائیل) هزینه در بردارد. بنا بر این گزارش، تخصیص بخشی از بودجه این طرح، به تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی موکول شده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار