سردار رضایی خبر داد؛

اجرای رزمایش مشترک دریایی ایران و عراق در منطقه اروند

در نشست فرماندهان ایران و عراق در شهر بدره مقرر شد که رزمایش مشترک دریایی مرزبانان ایران و عراق، آبان‌ماه امسال در منطقه اروندرود برگزار شود.
کد خبر: ۳۶۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷ - 08October 2019

اجرای رزمایش مشترک دریایی ایران و عراق در منطقه اروندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا در حاشیه نشست با همتای عراقی خود در زرباطیه عراق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال هشتمین اجلاس مشترک فرماندهان ایران و عراق مقرر شد که در آستانه اربعین حسینی (ع) در شهر بدره با همتای عراقی دیداری داشته باشیم تا آخرین هماهنگی‌های لازم در خصوص برقراری امنیت مرزهای چهارگانه صورت پذیرد.

وی افزود: در این نشست، چگونگی اجرایی کردن توافقات در بغداد با محوریت مرزهای چهارگانه و مدیریت مرزها تبادل نظر شد.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به تلاش برای تسهیل تردد زائران در همایش بزرگ اربعین حسینی (ع) اظهار داشت: ارتباط و تعامل بین کلانترهای مرزی ایران و عراق در دستور کار قرار گرفته تا در این مأموریت بزرگ در حوزه امنیتی، مرز به صورت مشترک مدیریت شود.

وی تجمع و تردد زائران در مرز مهران را بالاتر از مابقی مرزها عنوان و اشاره کرد: برای تردد خودروهای موکب‌داران به آن سوی مرز برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است تا از تجمع خودروها در پایانه مرزی جلوگیری شود.

سردار رضایی با اشاره به اینکه رزمایش مشترک دریایی ایران و عراق در آبان سال جاری در حوزه اروند برگزار می‌شود، گفت: به دنبال آن مسابقات ورزشی و فرهنگی به میزبانی سلیمانیه عراق در رشته‌های مختلف بین مرزبانان ایران و عراق هم در آذرماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار