یحیی سریع عنوان کرد؛

خسارت‌های صدها میلیارد دلاری در انتظار ائتلاف سعودی

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت که خسارت‌های وارد شده به ائتلاف سعودی در عملیات بازدارندگی دوم ادامه دارد و از ده‌ها میلیارد دلار به صد‌ها میلیارد دلار خواهد رسید.
کد خبر: ۳۶۵۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶ - 08October 2019

حدود دو هزار حمله هوایی به یمن طی دو ماه آخر تابستانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (سه‌شنبه) در کنفرانسی خبری، اعلام کرد که طی ۲ ماه آخر تابستان سال جاری، ائتلاف سعودی نزدیک به ۲ هزار حمله هوایی به یمن کرده است.

سریع با تشریح آمار حملات سعودی در ماه‌های اوت و سپتامبر گفت که تعداد حملات در این دو ماه به هزار و ۷۶۰ عدد رسیده است و در پی آن ۲۰۵ نفر کشته و ۱۶۶ نفر زخمی شده‌اند که بیشتر آنها از زنان و کودکان هستند.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره» سریع بیان کرد که هزار و ۳۱۷ بار به استان صعده و ۲۴۹ بار به استان حجه حمله شده است و به دیگر استان‌ها مانند عمران، مأرب، جوف، ذمار، ضالع، عدن، ابین و الحدیده و شبوه نیز بارها حمله شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین عنوان کرد: که ده‌ها عدد از این حملات پس از ارائه طرح «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن برای صلح انجام شده است و ادامه حملات هوایی نشان می‌دهد ائتلاف متجاوز قصد واقعی برای صلح ندارد.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح یمن به شکلی مناسب به هر اقدام خصمانه‌ای پاسخ خواهند داد؛ پدافند هوایی ما با اومکانات در دسترس خود با گشت‌های هوایی دشمن چه گشت‌هایی هوایی و چه شناسایی مقابله کرده است.

سخنگوی نیروهای مسلح تصریح کرد: که نیروهای ارتش یمن بیش از ۲۴۱ عملیات هجومی علیه مواضع ائتلاف متجاوز انجام داده‌اند، بارزترین عملیات‌های هجومی در محورهای جازان، نجران و عسیر متمرکز بوده است.

سریع گفت: که یگان پهپادی ارتش یمن هم ۵۶ عملیات هجومی داشته که ۵۴ عدد از آنها مواضع، تأسیسات و پایگاه‌های نظامی در عمق دشمن را هدف گرفته‌اند.

وی تصریح کرد، ائتلاف متجاوز در ماه‌های آگوست و سپتامبر ۵۰۰ خودروی زرهی خود را از دست داده که بیشتر آن‌ها مربوط به عملیات «نصر من الله» هستند.

سریع افزود: تعداد اسرای وابسته به ائتلاف متجاوز بیش از ۲ هزار نفر است و تعداد کشته‌های ائتلاف در این ۲ ماه از هزار نفر عبور کرده است.

سخنگوی نیروهای مسلح ادامه داد: یگان تک‌تیراندازان ارتش یمن در این ۲ ماه، ۲ هزار و ۷۳۹ علمیات در جبهه‌های مرزی انجام داده‌اند که منجر به کشته شدن ۱۵ نظامی سعودی شده است. یگان مهندسی نیز ۸۲۷ عملیات انجام داده‌اند که منجر به از دور خارج کردن ۱۱۲ خودروی زرهی ائتلاف شده است.

سریع اعلام کرد: یگان ضد مین ارتش یمن هم در ده‌ها عملیات، تجمعات «دشمن» را هدف قرار داد و ارتش یمن موفق شده ۵۰۰ کیلومتر مربع از اراضی تحت تسلط ائتلاف سعودی در محور نجران را آزاد کند.

وی ضمن اعلام اینکه ائتلاف متجاوز در ماه‌های آگوست و سپتامبر هزار و ۵۹۴ بار آتش‌بس الحدیده را نقض کرده، تصریح کرد، نیرو‌های یمنی بر اساس توافق «سوئد» عمل می‌کنند و طرف مقابل نیز باید به این توافق پایبند باشد.

سخنگوی نیروهای مسلح تأکید کرد: ائتلاف سعودی تا کنون ۳۰ هزار و ۵۹۷ بار توافق آتش‌بس الحدیده را نقض کرده است.

سریع گفت: خسارت‌های وارد شده به ائتلاف سعودی در عملیات بازدارندگی دوم ادامه دارد و از ده‌ها میلیارد دلار به صد‌ها میلیارد دلار خواهد رسید.

وی در پایان تأکید کرد، صحبت از صلح با ادامه محاصره یمن که منجر به کشته شدن یمنی‌های بسیاری شده، تناسبی ندارد.

بنا بر این گزارش، ارتش یمن عملیات نصر من الله را از ۱۵ آگوست (۲۴ مرداد) در محور‌های مختلف جبهه نجران آغاز کرد. بنا به گفته سریع مرحله اول آن تحت عنوان عملیات «شهید ابو عبدالله حیدر» با موفقیت و طی ۷۲ ساعت انجام شد و مرحله دوم عملیات نصر من الله با عنوان عملیات «الشهید ابوالحسنین» در تاریخ سوم سپتامبر آغاز شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار