حجت‌الاسلام خاموشی خبر داد؛

برپایی ۱۰۷ موکب برای اربعین/ ۷۰ بیمارستان به نام اوقاف ثبت شد

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از پیش‌بینی ۱۰۷ موکب برای خدمات‌دهی به زائرین اربعین حسینی در داخل کشور و داخل خاک عراق خبر داد.
کد خبر: ۳۶۵۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷ - 08October 2019

پیش‌بینی ۱۰۷ موکب برای خدمات‌دهی به زائرین اربعین حسینیبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «سیدمهدی خاموشی» رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز در دیدار با آیت الله «نورالله طبرسی» نماینده ولی فقیه در استان مازندران با گرامیداشت در پیش بودن اربعین حسینی و پیش‌بینی ۱۰۷ موکب برای خدمات دهی به زائرین اربعین حسینی اظهار داشت: از این تعداد ۴۷ موکب در داخل خاک عراق و مابقی در مناطق مختلف کشور تا مرز میرجاوه و محل ورود زائران پاکستانی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه برای خدمات‌دهی به زائران کشور آذربایجان که از اردبیل وارد کشور می‌شوند نیز موکب‌هایی پیش بینی شده است، تصریح کرد: هم اکنون موکب‌های اوقاف در سامره، کوفه، کاظمین، مسیر نجف به کربلا، نجف و شهر کربلا فعال شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به تصمیم‌گیری‌های جدید این مجموعه برای کمک به حوزه‌های علمیه، بیان کرد: به صورت ویژه در این بخش برنامه داریم؛ زیرا وقف جهت‌دهی خاصی در کمک به حوزه‌های علمیه را در دستور کار خویش دارد.

خاموشی با اعلام اینکه جلوی تملیک عیانی در اوقاف ممنوع شده است، افزود: وقف قابل فروش نیست، این موضوع مورد تایید رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفته است و با این طرح قدرت مالی وقف در چند سال آینده ایجاد می‌شود، در سطح کلان نزدیک ۲۰ درصد به افزایش درآمد اوقاف کمک می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای هدایت موقوفات به سمت فعالیت محصولات دانش بنیانی، بیان کرد: در این حوزه رهبر انقلاب دغدغه جدی داشته و بنا داریم که علم را به کمک اقتصاد هدایت کنیم.

وی اضافه کرد: در این راستا معاونت بهره‌وری را تقویت کردیم و در حال حاضر در بعضی از رشته‌های علمی وورد پیدا کردیم.

خاموشی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای تولید ایمپلنت دندانی با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیانی، گفت: این مجموعه در استان فارس که با مشارکت ۸۰ درصد اوقاف و ۲۰ درصد شرکت دانش بنیانی قرار است راه اندازی شود و این محصولات به زودی به بازار عرضه می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به برنامه‌ریزی انجام شده برای بهینه سازی از موقوفات، افزود: به صورت جدی راجع به مسائل دفاع از موقوفه اقدامات ثبتی در سایه تعامل با نهادها را در برنامه کاری خویش داریم.

وی با اشاره به فعالیت اوقاف در زمینه مدرسه سازی که حدود ۶ هزار باب در سطح کشور است، گفت: در تعامل با آموزش و پرورش می‌توانیم برای کیفی‌سازی این مدارس کمک کنیم و به دنبال افزایش خدمات در این مدارس هستیم.

خاموشی با اشاره به فعالیت بحث امور خیریه اوقاف کشور، بیان کرد: در سطح کشور بیش از ۳۰۰ زندانی در راستای فعالیت امور خیریه این سازمان آزاد شدند.

وی ادامه داد: در حوزه خدمات رسانی به بیمارستان‌ها تیم پزشکی بر روند درمانی نظارت داشته باشند و بنا داریم ظرفیت علمی بیمارستان‌ها را تقویت کنیم که در حال حاضر بیش از ۷۰ بیمارستان در سطح کشور به نام اوقاف ثبت شده است که طرح ساماندهی این مراکز در دستور کار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار