حاجی‌میرزایی:

آموزش و پرورش بزرگترین و موثرترین رسانه کشور برای تمدن‌سازی است

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش بزرگترین و موثرترین رسانه کشور برای تمدن‌سازی، فرهنگ‌سازی، انسان‌سازی و ساختن هویت اسلامی ایرانی است.
کد خبر: ۳۶۵۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴ - 08October 2019

آموزش و پرورش بزرگترین و موثرترین رسانه کشور برای تمدن‌سازی استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «محسن حاجی‌میرزایی» وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح سومین دوره توانمندسازی کارشناسان قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش کشور که امروز در سالن همایش‌های تله کابین رامسر برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش بزرگترین و موثرترین رسانه کشور برای تمدن‌سازی، فرهنگ‌سازی، انسان‌سازی و ساختن هویت اسلامی ایرانی است.

وی افزود: دامنه گسترش آموزش و پرورش تمام کشور را در بر گرفته و این پیوند و اعتبار در آموزش و پرورش ارتباط منظمی با مخاطبان خود دارد که برنامه ریزی شده و در چارچوب اهداف مشخص بصورت مستمر انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در ۹ ماه سال در همه روزهای هفته حلقه ارتباطی و رسانه اتصال با مردم ارتباط دارد و به تفاوت‌ها اعتنا میکند و متناسب با مخاطبانش در جای جای کلاس‌ها و سرزمین به تناسب معلمین هوشیار ارتباط چهره به چهره و عمیق از رویارویی برقرار می شو‌د.

این مسئول خاطر نشان کرد: ارتباط آموزش و پرورش با مخاطبانش در بهترین دوره یادگیری است که بیشترین و پایدار ترین نوع یادگیری در این دوره انجام می‌شود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه در دوره ابتدایی شخصیت این افراد از مسیر این رسانه شکل می‌گیرد و پایداری ارتباط آموزش و پرورش با مخاطبانش بسیار زیاد است گفت: رفتارها اثرگذار و این رسانه خطیر عظیم و تاثیر گذار است که بهترین کارکرد را در نظام جمهوری اسلامی برعهده دارد و تاثیر کلام و آموزش‌ها را مورد سنجش و آموزش قرار می‌دهد.

وی گفت: در این رسانه برای تربیت فصل شکوفایی پیش بینی شده شده است و در سند تحول آموزش و پرورش برای حافظه آموزی و اعتلای روح و روان دانش آموزان تربیت را در ۶ ساعت دیده است و برای هر کدام این ساعت‌ها هدف گذاری شده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از ساعت‌های مهم ساعت اعتقادی و اخلاقی است که در تمام پایه‌ها در سه محور اساسی آشنایی با خدا، صفات الهی و دینی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت است و رسانه را متمایز از همه رسانه‌های کشور قرار می‌دهد.

این مسئول درباره ظرفیت‌های بالقوه آموزش و پرورش گفت: مسیر تعلیم و تربیت که در آن گام نهاده ایم پایان ندارد و باید جستجو کنیم چگونه میتوانیم این ظرفیت بالقوه را به فعلیت برسانیم و برای اثر بخشی فعالیت‌ها کار اثربخش نیاز است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: اثربخشی مهم است وقتی که این کار در عرصه دین انجام شود اثر مضاعف پیدا میکند و اشتیاق درونی و باور ایمانی سبب می شود کارها بخوبی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه گزارش‌ها معطوف است به اقدام‌ها که هدف اصلی نتیجه مطلوب است گفت: وضع نیروی انسانی در آموزش و پرورش سامان مناسبی ندارد و در حوزه فرهنگ تعداد نیروی انسانی کارساز نیست و از ظرفیت ۱۵ میلیون دانش آموز که می‌تواند بیاموزد باید سرمایه گذاری شود و برای توسعه فعالیت‌های پرورشی استفاده شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نظام تعلیم و تربیت با همه برنامه‌ها در تکاپو است تا اتفاقی در آموزش و پرورش رخ دهد که با ارزش‌های والای دینی پیوند عمیق ایجاد شود.

حاجی میرزایی گفت: کار پرورشی عرصه بزرگی برای خلاقیت و نو آوری و فراگیری است و همه کسانی که در تربیت انسانها دخیل هستند می‌توانند دانش و تجربه و فهم خود در ارتباط با انسانها را عمیق‌تر و این عرصه متناسب با وضعیت و شرایط دانش آموزان طرح‌ها و ایده‌های متناسب داشته باشد تا دانش آموزان را بخوبی هدایت کند.

وی افزود: قرآن ما را دعوت به تلاوت کرده است و این نشان می‌دهد که بعنوان مسلمان بصورت یقینی و بی‌تردید در برابر قرآن مسئول هستیم و باید به دین خطیری که در برابر قرآن داریم عمل کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: معیار همه درستی‌ها و ثمره عمل صالحان نماز است که شاخص معتبر عملکرد انسان‌ها را مشخص میکند و باید عمیقا به نماز فکر و عمل کنیم تا در رفتار و منش ما خود را تداعی کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها