معاون متوسطه اموزش و پرورش استان لرستان تاکید کرد؛

آموزش فرهنگ دفاع مقدس در مدارس

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان لرستان گفت: اولین درسی که در مدارس ما باید آموزش داده شود فرهنگ دفاع مقدس است.
کد خبر: ۳۶۵۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶ - 09October 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، «نصرالله بازگیران» امروز در جلسه بومی‌سازی دروس دفاع مقدس که با حضور مدیرکل حفظ آثار  دفاع مقدس لرستان و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار داشت: نظام تعلیم و تربیت بر مبنای انتقال فرهنگ از نسلی به نسل دیگر است و این مهم زمانی محقق می‌شود که در بستر اعتماد اجتماعی باشد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش لرستان به نگاه آرمانی جوامع به تربیت انسان‌ها که براساس شاخص‌های آن کشور است اشاره کرد و افزود: منشور آموزش و پرورش ،چهل ویژگی برای تربیت انسان برشمرده که اولین ویژگی رعایت حقوق شهروندی است.

وی به ویژگی‌های منشور آموزش و پروش اشاره کرد و گفت: صداقت، امانتداری، راستگویی، ایثارگری و شجاعت از دیگر خصوصیات منشور آموزش و پروش است که همه­ این مولفه‌ها در رزمنده‌های دوران دفاع مقدس که انسان‌هایی ازخود گذشته بودند نیز وجود داشت.

بازگیران به امنیت و آرامش امروز جامعه اشاره کرد و متذکر شد: این امنیت را مدیون خون افرادی هستیم که خودشان را در راه امنیت جامعه فدا کردند.

این مسئول با تاکید براینکه اولین درسی که در مدارس ما باید آموزش داده شود فرهنگ دفاع مقدس است متذکر شد: فرهنگ دفاع مقدس گنجینه‌ایی است که باید احیا و ثبت شود تا به فراموشی سپرده نشود و آموزش این فرهنگ به دانش‌آموزان باید براساس اعتماد اجتماعی و برنامه باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار