ترکیه سفرای کشورهای عضو شورای امنیت را فرا خواند

ترکیه سفرای کشور‌های عضو شورای امنیت را به منظور ارائه جزئیاتی مرتبط با آغاز تهاجم امروز این کشور به شمال سوریه فرا خواند.
کد خبر: ۳۶۵۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸ - 09October 2019

ترکیه سفرای کشورهای عضو شورای امنیت را فراخواندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از النشره، وزارت خارجه ترکیه امروز چهارشنبه و همزمان با آغاز تهاجم نظامی این کشور در شمال سوریه سفرای کشورهای عضو شورای امنیت را فرا خوانده است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، این اقدام ترکیه به منظور ارائه جزئیاتی مرتبط با آغاز تهاجم امروز آنکارا به شمال سوریه به انجام رسیده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه از آغاز رسمی عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه خبر داد.

رئیس جمهوری ترکیه با اعلام این که عملیات نظامی در شمال سوریه با نام «چشمه صلح» است، آغاز این عملیات را از سوی نیروهای مسلح ترکیه به همراه نیروهای موسوم به ارتش آزاد عنوان کرد.

اردوغان همچنین گفته که عملیات «چشمه صلح» علیه داعش و آن چه او تروریست‌های پ.ک.ک/ی.پ.گ خوانده است، انجام می‌شود.

رئیس جمهور ترکیه همچنین هدف از این عملیات را جلوگیری از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی کشورش و بازگرداندن صلح به مناطق شرقی فرات و شمال سوریه عنوان کرده است.

به گفته اردوغان، عملیات چشمه صلح تهدیدات تروریستی علیه ترکیه را خنثی خواهد کرد و منجر به ایجاد یک منطقه امن می‌شود.

اردوغان در عین حال تسهیل در بازگشت پناهندگان سوری به خانه‌هایشان و حفظ تمامیت ارضی سوریه را از دیگر نتایج قابل انتظار برای عملیات نظامی در شمال سوریه عنوان کرده است.

آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه در شرایطی صورت گرفته که چند روز پیش از این، رجب طیب اردوغان اعلام کرده بود که آنکارا عملیات هوایی و زمینی در شرق فرات در سوریه را اجرایی خواهد کرد و این اقدام به زودی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار