مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمان:

دوران دفاع مقدس گل سرسبد ادبیات پایداری در دنیا است

محمدمهدی ابوالحسنی گفت: ادبیات پایداری از لحاظ جغرافیایی گستردگی زیادی دارد، اما دوران دفاع مقدس گل سرسبد ادبیات پایداری در دنیا است.
کد خبر: ۳۶۵۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵ - 09October 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، سرهنگ «محمدمهدی ابوالحسنی» امروز در هفتمین کنگره سراسری «ادبیات پایداری» در تالار اندیشه دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه خالقان مقاومت با ایثارگری های خود باعث خلق ادبیات پایداری شدند اظهار داشت: برای شناخت دقیق تر و علمی تر ادبیات پایداری باید به سراغ افرادی برویم که اینگونه ادبیات را خلق کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان افزود: همانطور که اساتید و پژوهشگران حاضر در کنگره «ادبیات پایداری» در مقالات و سخنرانی های خود گفتند، ادبیات پایداری از لحاظ جغرافیایی گستردگی زیادی دارد، اما دوران دفاع مقدس گل سرسبد ادبیات پایداری در دنیا است.

وی افزود: آنچه از تاریخ شفاهی و ادبیات دفاع مقدس تاکنون ارائه شده، قطره ای از دریای بیکران محسوب می شود و باید در متون خاطرات و سیره ایثارگران جستجو کرد که به چه دلیل در برابر ظلم دست به مقاومت بی نظیری می زدند.

ابوالحسنی بیان داشت: شهدا خالق حماسه مقاومت در جنگ تحمیلی بودند و مطالعه سیره و روش شهدا، انسان را به سوی سعادت رهنون می سازد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار