سردار نوریان مطرح کرد؛

افزایش 78 درصدی صدور گذرنامه و 4 برابری ثبت نام در سامانه سماح

معاون اجتماعی ناجا با اشاره به افزایش 78 درصدی صدور گذرنامه و 4 برابری ثبت نام در سامانه سماح، گفت: قطعا آمار زوار از سه میلیون نفر فراتر می‌رود.
کد خبر: ۳۶۵۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰ - 10October 2019

از گذرنامه اربعین تا هوشمندسازی نیروی انتظامیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «احمد نوریان» معاون اجتماعی نیروی انتظامی در گفت‌وگو با رادیو ایران اظهار داشت: امروز ما افتخار داریم که نیروهای مرزبانی نیروی انتظامی در مرزها از مردم پاسداری می‌کنند.

سردار نوریان گفت: رزمایشی و مانور اقتدار و آرامش که در بندرعباس اجرا شد، پیام امنیت پایدار و همه‌جانبه در کشور را هم به دوستان و دشمنان فرستاد.

وی در ادامه در خصوص تغییر رویکرد پلیس در حوزه رفتاری و ساختاری عنوان کرد: پلیس بیشترین سطح تماس با مردم را دارد که حفظ ارزش‌ها، نظم و امنیت در اولویت ماموریت‌های آن قرار دارد. در دو دهه اخیر با توجه به تحولاتی که در ناجا رخ داده است، مرحله هوشمندسازی پلیس دنبال می‌شود تا در شأن مردم قرار بگیرد.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه رویکرد سلبی به ایجابی و جامعه محوری تغییر یافته است، خاطرنشان کرد: در این راه اولین گام تغییر نگاه پلیس به تهدیدات و علمی نگاه کردن به آنهاست. در همین راستا می‌‌توان نیروی انتظامی را به‌طور قاطع پیشگام خدمات الکترونیک به مردم دانست. از سویی ما به این سمت رفتیم تا با مشارکت مردم به جای افزایش حضور فیزیکی امنیت را در یک فرایند جامعه محور ایجاد کنیم. همچنین اصلاح رفتار و رویکرد کارکنان ناجا هم در این راستا انجام گرفت. از سویی حرکت به سمت تخصصی کردن پلیس‌ها از دیگر برنامه‌ها در جهت هوشمندسازی پلیس است که تشکیل پلیس اقتصادی نمونه آن بود.

سردار نوریان درباره عملکرد پلیس در حوزه معضلات فضای مجازی هم عنوان کرد: اکنون مهم‌ترین دغدغه برای فضای مجازی امنیت این فضا است. مردم یک حضور معناداری در این فضا پیدا کرده‌اند و ضریب نفوذ اینترنت ۸۹ درصد از کل جمعیت 81 میلیونی در کشور است.

وی با بیان آمارهایی درباره فضای مجازی رها بودن آن را بزرگ‌ترین مشکلش دانست و افزود: تحت کنترل نبودن مشکل اصلی این فضاست. اکنون 77 درصد جرائم در فضای مجازی به وسیله پلیس فتای ما کشف می‌شود که از این میزان 70 درصد جرائم اقتصادی و 12 درصد موضوعات اخلاقی، نشر اکاذیب، هک و است. در بین استان‌ها نیز تهران، خراسان رضوی، اصفهان و فارس بیشترین جرائم این حوزه را به خود اختصاص داده است.

وی خطاب به مسئولان تصریح کرد: اگرچه نیروهای جوان ما در پلیس فتا شبانه روزی در جهت کشف جرائم فضای مجازی کار می‌کنند؛ اما من از دوستان در شورای عالی فضای مجازی خواهش می‌کنم به سرعت تکلیف مردم را روشن کند و با مدیریت این فضا که اکنون رهاست به صورت جدی وارد عمل شود تا آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی آن کاهش یابد.

وی با اشاره به افزایش 78 درصدی صدور گذرنامه و 4 برابری ثبت نام در سامانه سماح عنوان کرد: قطعا آمار زوار از سه میلیون نفر فراتر می‌رود. در حال حاظر افرادی که برای گذرنامه به مراکز پلیس+10 مراجعه می‌کنند در بازه یک هفته‌ای گذرنامه تک برگی خود را دریافت خواهند کرد تا به سفر معنوی اربعین برسند با این حال در این چند روزه شاهد ازدحام در مراکز پلیس+10 هستیم که به این علت گاهی از مراجعه کنندگان خواسته می شود در روزهای بعد برای امورگذرنامه مراجعه کنند. اما ما با توجه به تاکید فرماندهی محترم ناجا بر کار 24 ساعته جهت صدور گذرنامه برای زوار ارجمند اربعین، همکاری را از این دوستان با زوار خواستاریم و ما مشکلی برای صدور گذرنامه نداریم.

وی درباره اعتبار گذرنامه هم گفت: افرادی که گذرنامه شان 6 ماه به بالا اعتبار دارد مشکلی برای تردد ندارند؛ اما اگر کسی مشکلی در زمینه تمدید گذرنامه داشته باشد در مراکزی که در مرزها پیش بینی شده حل می‌شود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها