افشای بسته پیشنهادی ترامپ به اردوغان پیش از حمله به سوریه

منابع آمریکایی از بسته‌های پیشنهادی ترامپ به اردوغان پیش از حمله به شمال سوریه خبر دادند.
کد خبر: ۳۶۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ - 10October 2019

افشای بسته پیشنهادی ترامپ به اردوغان پیش از حمله به سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از بیزنس اینسایدر، یک منبع وابسته به وزارت خارجه آمریکا که نامش فاش نشده اعلام کرده است که ترامپ چند روز پیش از آغاز حمله ترکیه به شمال سوریه، در تماس تلفنی با اردوغان، پیشنهاد فروش دوباره جنگنده‌های «اف-۳۵» را به ترکیه در ازای صرف نظر اردوغان از برنامه حمله به شمال سوریه مطرح کرده است.

پیشنهاد فروش جنگنده اف ۳۵ به ترکیه از سوی آمریکا در شرایطی مطرح شد که پیش از این کاخ سفید آنکارا را به دلیل خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ از روسیه از پروژه اف ۳۵ کنار گذاشته بود.

مقام وزارت خارجه آمریکا در عین حال مدعی شده که ترامپ این پیشنهاد بسیار خوب را در کنار دیگر امتیازات به اردوغان ارائه داده بود.

اعلام بسته پیشنهادی ترامپ به ترکیه پس از آن رسانه‌ای شده که بسیاری در داخل آمریکا سیاست خارجی ترامپ در قبال ترکیه و بویژه چراغ سبز برای حمله ترکیه به شمال سوریه را به باد انتقاد گرفته‌اند.

شب گذشته رئیس جمهور ترکیه به صورت رسمی از آغاز حمله نظامی به شمال سوریه خبر داد و مدعی شد این حمله را با هدف بازگرداندن ثبات به منطقه دنبال می‌کند.

چند روز پیش از آغاز حمله ترکیه به شمال سوریه، کاخ سفید همزمان با تهدیدات ترکیه برای حمله به شمال سوریه اعلام کرده بود که در این حملات هیچ گونه مداخله‌ای نخواهد کرد و بسیاری این موضع‌گیری ترامپ را به منزله چراغ سبز آمریکا به ترکیه ارزیابی کردند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار