رژیم صهیونیستی اطراف نوار غزه دیوار و موانع مرزی جدید می‌سازد

ارتش رژیم صهیونیستی برای مرتفع کردن نگرانی تحلیلگران نظامی مبنی بر وجود «حفره امنیتی» در موانع مرزی اطراف غزه، اقدام به ساخت دیوار و موانع زیرزمینی جدید کرد.
کد خبر: ۳۶۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹ - 10October 2019

رژیم صهیونیستی اطراف نوار غزه دیوار و موانع مرزی جدید می‌سازدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ارتش رژیم صهیونیستی از بیم خیزش مردم غزه و عملیات احتمالی گروه‌های مقاومت فلسطینی، اقدام به ساخت موانع و دیوار مرزی جدید در اطراف این منطقه نموده است.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه گزارش داد ساخت موانع جدید در مرز غزه توسط ارتش اسرائیل، که در واکنش به تظاهرات‌ها و راهپیمایی‌های هفتگی فلسطینیان در مناطق مرزی و همچنین دفاع در برابر موشک‌های ضد تانک انجام شده، رو به اتمام است.

بر این اساس، پروژه موانع مرزی جدید در اطراف نوار غزه شامل حفاظهایی در برابر موشک‌های ضد تانک، جایگاه‌های ارتقایافته تک‌تیراندازان و دیوارهای بلندتر برای عدم عبور فلسطینیان از مرز و ورود آنها به اراضی اشغالی می‌شود.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» این دیوار مرزی، که به همراه موانع زیرزمینی جدید برای ممانعت از حفر تونل توسط گروه‌های مقاومت ساخته می‌شود، احتمالا تا نیمه سال ۲۰۲۰ میلادی تکمیل می‌شود.

گفته می‌شود این پروژه قرار است چیزی را که به گفته مقامات نظامی «حفره امنیتی» در دیوار مرزی اطراف نوار غزه بود، پر کند.

نوار غزه جمعه قبل شاهد برگزاری هفتاد و هفتمین راهپیمایی حق بازگشت و شکست محاصره غزه بود. این تظاهرات از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) و در پی اعتراض فلسطینیان به اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر فلسطینی آغاز شده است و کماکان ادامه دارد.

در گزارش بررسی وضعیت امنیتی رژیم صهیونیستی در سال 2019 آمده است «متلاطم‌ترین جبهه‌هایی که اسرائیل با آن مواجه است؛ سوریه، لبنان و نوار غزه است. در هر سه آنها، علی‌رغم وجود بازدارندگی، پتانسیل بالایی برای افزایش تنش‌ها به‌سمت درگیری وسیع و جنگ با بیش از یک جبهه به‌صورت همزمان وجود دارد.»

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها