ارتش، پل شناور دهستان عنافچه به ملاثانی را بازسازی کرد

پل شناور دهستان عنافچه به ملاثانی توسط گروه ۴۲۲ مهندسی رزمی ارتش برای رفاه حال شهروندان و تردد ایمن آنها از رودخانه کارون بازسازی و به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۳۶۵۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰ - 10October 2019

ارتش، پل شناور دهستان عنافچه به ملاثانی را بازسازی کردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی فرمانده قرارگاه نیروی زمینی جنوب غرب ارتش در حاشیه بهره‌برداری از پل شناور دهستان عنافچه به ملاثانی اظهار داشت: پل شناور و ارتباطی دهستان عنافچه - ملاثانی فروردین سال جاری به دلیل جاری شدن سیل آسیب دید و بخشی از قطعات آن از هم جدا شد و با وجود اینکه چندین مرحله مورد ترمیم و بازسازی قرار گرفت اما مدتی پیش غیرقابل استفاده شد.

وی افزود: با توجه به اینکه شهروندان این منطقه بخصوص دانش‌آموزان برای تردد در ماه‌های گذشته با مشکلات متعددی مواجه بودند، فرمانده کل ارتش دستور دادند تا بار دیگر این پل شناور به صورت کامل و تخصصی بازسازی شود.

فرمانده قرارگاه نیروی زمینی جنوب غرب ارتش گفت: این پل های شناور در واقع برای مدت کوتاهی و برای موارد تاکتیکی روی رودخانه نصب می شوند اما با توجه به مشکلات مردم منطقه، پل شناور عنافچه به ملاثانی مدتها است بر روی رودخانه نصب شده و به مرور زمان آسیب هایی به آن وارد شده که طبیعی است.

وی بیان کرد: گروه ۴۲۲ مهندسی ارتش در مدت یک ماه به صورت شبانه روزی برای بازسازی این پل شناور تلاش کردند که اکنون به بهره برداری رسیده و امید است بخشی از مشکلات مردم منطقه را برطرف کند.

همچنین غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه بهره‌برداری از این پل شناور درشهرستان باوی گفت: با توجه به نیاز این منطقه برنامه ریزی های لازم برای احداث یک پل انجام شده و ظرف سه ماه آینده پیمانکار مورد نیاز نیز انتخاب می‌شود.

وی افزود: برای احداث این پروژه ۴۶۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده و جزو پل‌های بزرگ استان است.

استاندار خوزستان ادامه داد: این پل ۴۳۰ متر طول، ۱۱ متر عرض و دو متر پیاده رو دارد که جزو پل های استاندارد به شمار می رود و احداث آن ظرف سه ماه آینده آغاز می شود.

پیش از این نیز ارتش در روستای سید صالح شهرستان کارون به دنبال تخریب پل ارتباطی چندین روستا یک پل شناور را برای تردد مردم نصب کرده بود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها