ترامپ: زمان بازگشت نیروهایمان از افغانستان فرا رسیده است

در حالی که ترامپ در تبلیغات انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۱۶ بر پایان دادن به ماجراجویی‌های نظامی آمریکا تاکید داشت، این بار نیز در یک تجمع انتخاباتی گفت که وقت بازگرداندن نیروها از افغانستان فرا رسیده است.
کد خبر: ۳۶۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴ - 11October 2019

ترامپ: زمان بازگشت نیروهایمان از افغانستان فرا رسیده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در یک گردهمایی انتخاباتی اظهار داشت: قرار بود مدت کوتاهی در افغانستان باشیم اما اکنون نزدیک به 19 سال است که در آنجا حضور داریم؛ وقت آن است که نیروهایمان به خانه‌هایشان بازگردند.

ترامپ در حالی این اظهارات را مطرح کرد که دیگر نامزدان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز در تبلیغات انتخاباتی خود بر خروج نظامی از افغانستان تاکید دارند.

رئیس جمهور آمریکا در زمان تبلیغات انتخاباتی‌اش در سال 2016 نیز به خروج نیروها از افغانستان و پایان دادن به جنگ‌های طولانی آمریکا وعده داده بود اما در عمل شمار نظامیان آمریکایی در افغانستان را افزایش داد و جنگ در این کشور را نیز تشدید کرد.

پیش از این نیز ژنرال‌های آمریکایی بارها مخالفت خود را با خروج نیروها از افغانستان اعلام کرده‌اند زیرا حضور نظامی را بزرگترین اهرم واشنگتن علیه مخالفان مسلح دولت افغانستان می‌دانند.

ترامپ چندی پیش از لغو مذاکرات با طالبان به رسانه‌ها گفته بود که حتی در صورت توافق و خروج نظامیان این کشور از افغانستان، آمریکا حضور اطلاعاتی بسیار قوی را در این کشور حفظ خواهد کرد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها